• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

«مقابله با قاچاق اشیاء تاریخی» موضوع یک کارگاه آموزشی

  • کد خبر : 18821
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۲۵
«مقابله با قاچاق اشیاء تاریخی» موضوع یک کارگاه آموزشی
گردشگرآنلاین - کارگاه آموزشی «مقابله با قاچاق آثار و اشیای فرهنگی ـ تاریخی» با هدف آشنایی با جدیدترین روش‌های مقابله و پیشگیری از قاچاق، برگزار شد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، در این مراسم که صبح یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ در محل سالن همایش‌های موزه ملی ایران با حضور امیرمحمد پرهام‌فر ـ معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سردار مهری ـ فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور برگزار شد، شرکت‌کنندگان با حضور در پنج کارگاه آموزشی با جدیدترین روش‌های مقابله و پیشگیری از قاچاق آثار و اشیای تاریخی آشنا شدند.

امیرمحمد پرهام‌فر ـ معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور ـ در افتتاحیه این کارگاه‌ها گفت: برگزاری چنین مراسم‌ها و کارگاه‌هایی دارای اهمیت فروانی است. جا دارد از این به بعد با توجه به تحولاتی که رخ داده توجه بیشتری به این حوزه داشته باشیم.

او با بیان یک مثال تاریخی، اظهار کرد: وقتی رژیم بعث در عراق سرنگون شد همه نگاه‌ها به سرنگونی صدام معطوف بود، اما بعد از چند سال به این پی بردند که این موضوع صرفا سرنگونی یک رژیم سیاسی نبود، بلکه بخش عمده‌ای از اموال تاریخی و آثار باستانی عراق توسط اشغالگران به تاراج رفته بود.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور اضافه کرد: این وضعیتی است که از نظر چشم‌داشت بیگانگان به تمدن غرب آسیا داریم و برای هر کشور خطر وقوع این اتفاقات است، اگرچه به لطف خدا در کشور ما چنین اتفاقاتی روی نداده و ان‌شاءالله هرگز هم اتفاق نخواهد افتاد.

بیشتر بخوانید:
اعطای تسهیلات بلاعوض به صنعتگران لرستانی برای احیای هنرهای فراموش شده
صنعت گردشگری در ایران و جهان در یک پیچ تاریخی قرار دارد
کشف جزئیاتی از سکه‌های قاچاق‌شده در همدان
طرح گردشگری آب در بافت سنتی یزد اجرا می‌شود

پرهام‌فر تاکید کرد: نسبت به موضوع قاچاق آثار فرهنگی تاریخی و مقابله با این پدیده باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم. در سال جاری با اصلاحیه قانون، وزارت میراث‌فرهنگی جزو اعضای اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شناخته شد که می‌تواند به جلوگیری از قاچاق آثار تاریخی کمک کند.

او افزود: بخش زیاد دغدغه ما، کشف آثار قاچاق و جلوگیری از خروج غیرقانونی و قاچاق آن است. این موضوع بسیار دارای اهمیت است و اهتمام خود را در این باره باید بیشتر کنیم.

سردار مهری ـ فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور ـ نیز از برگزاری این کارگاه‌ها به‌عنوان یک اتفاق مثبت برای مقابله با قاچاق اشیاء تاریخی یاد کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی به تقویت توان نیروهای یگان حفاظت کمک می‌کند و باعث آشنایی هرچه بیشتر آن‌ها با راهکارهای مقابله با قاچاق اشیاء تاریخی می‌شود.

«مقابله با قاچاق اشیاء تاریخی» موضوع یک کارگاه آموزشی

«مقابله با قاچاق اشیاء تاریخی» موضوع یک کارگاه آموزشی

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18821

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.