• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

منطقه نمونه گردشگری بنکوه صاحب بوم گردی شد

  • کد خبر : 20656
  • 17 می 2023 - 9:22
منطقه نمونه گردشگری بنکوه صاحب بوم گردی شد
گردشگرآنلاین - سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار گفت: اولین اقامتگاه بوم‌گردی در منطقه نمونه گردشگری بنکوه با حضور مسئولان و جمعی از مردم افتتاح شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از سمنان، محمدرضا عوض زاده با اعلام این خبر افزود: اقامتگاه بوم‌گردی خان‌نشین دربند بنکوه در منطقه گردشگری روستایی بنکوه شهرستان گرمسار افتتاح شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار گفت: این اقامتگاه بوم‌گردی با متراژ ۱۵۰۰ مترمربع و با حجم سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

عوض زاده افزود: با راه‌اندازی این اقامتگاه، تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان به ۴ اقامتگاه افزایش یافت.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار تصریح کرد: شهرستان گرمسار در ۱۱۰ کیلومتری پایتخت و در حاشیه محور تهران- مشهد واقع است. این شهرستان دارای یک منطقه نمونه و ۲ روستای هدف گردشگری است.
همچنین معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: باهدف حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و هنرمندان صنایع‌دستی، جلسه هماهنگی پرداخت تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ برگزار شد.

مهدی قاسم‌زاده در جلسه هماهنگی پرداخت تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ گفت: این تسهیلات به متقاضیان بخش خصوصی حوزه گردشگری و صنایع‌دستی تعلق می‌گیرد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: در این جلسه مشکلات متقاضیان در بخش سامانه تسهیلات با حضور نمایندگان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و بانک‌های عامل موردبررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم جهت مرتفع شدن مشکلات ارائه شد.

قاسم‌زاده بر مساعدت و تعامل همه‌جانبه بانک‌های عامل و تسریع درروند بررسی پرونده‌های متقاضیان در بانک تأکید کرد.

او گفت: تاکنون تعداد ۱۳۹ نفر از متقاضیان در حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری در سامانه جامع اشتغال کشور، برای بهره‌مندی از تسهیلات مذکور ثبت‌نام کرده‌اند و طرح‌های متقاضیان در بانک‌های عامل در مرحله بررسی است.

شهرستان گَرمْسار یکی از شهرستانهای استان سمنان است. جمعیت این شهرستان بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۰، برابر با ۸۱،۳۲۴ نفر بوده‌است. شهر گرمسار مرکز این شهرستان است.

منطقه نمونه گردشگری بنکوه صاحب بوم گردی شد

منطقه نمونه گردشگری بنکوه صاحب بوم‌گردی شد

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.