• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
4

مهمان‌نوازترین شهرهای جهان کدامند؟

  • کد خبر : 18173
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
مهمان‌نوازترین شهرهای جهان کدامند؟
گردشگرآنلاین - مهمان‌نوازترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ میلادی شامل بانکوک تایلند، لیورپول انگلستان، ادینبورگ اسکاتلند، آتن یونان، پاریس فرانسه، دبی امارات متحده عربی و مادرید اسپانیا می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، مهمان‌نوازترین شهرهای جهان بر اساس معیارهای مختلفی مانند میزان صمیمیت شهروندان، ایمنی گردشگران، مهمان‌نوازی و رفتار دوستانه مردم محلی انتخاب می‌شوند. از آنجا که توریست‌ها اغلب شخصیت برون‌گرایی دارند و با افراد دیگر به راحتی ارتباط برقرار می‌کنند، رفتار مهربانانه افراد محلی، یکی از عوامل مهم جذب گردشگر در این شهرها به‌شمار می‌رود.

اغلب افراد در مورد اینکه در مقصد مورد نظر خود چه کارهایی را انجام دهند، کجاها غذا بخورند و در چه مکان‌هایی اقامت کنند، به جست‌وجو می‌پردازند اما بسیاری از آن‌ها فراموش می‌کنند که در مورد میزان صمیمیت و مهمان‌نوازی ساکنان آن شهر تحقیق کنند. موضوع مهم این است که حتی اگر تمام امکانات برای گردشگران مهیا باشد، اما آن‌ها خاطره خوشی از نحوه برخورد ساکنان شهرها، مهمان‌داران هتل‌ها، فروشندگان و افراد محلی نداشته باشند، نمی‌توانند آن سفر را به عنوان یک تجربه به یادماندنی برای خود ثبت کنند. در ادامه شما را با مهمان‌نوازترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ میلادی آشنا می‌کنیم.

مهمان‌نوازترین شهرهای جهان؛ بانکوک، تایلند

بانکوک یکی از پربازدیدترین مقاصد جهان است و در حالی که بسیاری از افراد برای تجربه غذاهای گوناگون به این شهر سفر می‌کنند، صمیمیت مردم محلی، باعث لذت بردن گردشگران می‌شود. در بانکوک، مردم محلی که همواره لبخند بر لب دارند، برای رضایت بازدیدکنندگان و ایجاد یک تجربه فراموش‌ناشدنی برای آن‌ها تلاش می‌کنند.

لیورپول، انگلستان

انگلیسی‌ها اغلب با افراد غریبه مهربان هستند، اما دوستی ساکنان لیورپول از نوع دیگر است. مردم محلی لیورپول به سوال‌های گردشگران مؤدبانه پاسخ می‌دهند و همیشه مایل هستند به آن‌ها کمک کنند. لیورپولی‌ها غریبه‌ها را در مهمانی‌های خود شرکت می‌دهند و آن‌ها را در هیجان‌ها و خوشی‌های خود سهیم می‌کنند.

ادینبورگ، اسکاتلند

یکی از عواملی که ادینبورگ را به مکانی صمیمانه تبدیل می‌کند، این است که یک شهر دوستدار پیاده‌روی است و زندگی شبانه شلوغی در آن جریان دارد. در این شهر فرصت‌های زیادی برای دوست شدن افراد با یکدیگر وجود دارد. همچنین مردم محلی ادینبورگ نیز با افراد غریبه، خوش برخورد و مهربان هستند.

مهمان‌نوازترین شهرهای جهان؛ گلاسکو، اسکاتلند

اسکاتلند، مکانی دوستانه برای گردشگران محسوب می‌شود و به همین دلیل دو شهر آن در فهرست مهمان‌نوازترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ قرار دارد. برخورد ساکنان گلاسکو با همه افراد، صرف نظر از نوع نژاد، رنگ، مذهب و اعتقادات آن‌ها بسیار صمیمی است. لهجه ساکنان گلاسکو ممکن است برای بازدیدکنندگان کمی عجیب به نظر برسد. مردم این شهر ترجیح می‌دهند به غریبه‌ها کمک کنند تا اینکه به آن‌ها آسیب برسانند.

آتن، یونان

مهمان‌نوازی یونانی‌ها همواره برای مدت طولانی مورد بحث گردشگران بوده است و کسانی که از این شهر زیبا بازدید می‌کنند متوجه می‌شوند که این موضوع واقعیت دارد. پایتخت یونان، مکانی عالی برای تجربه زندگی دوستانه است، اما این مهمان‌نوازی در تمام نقاط کشور جریان دارد. آن‌ها نسبت به غریبه‌ها، مهربانی و سخاوت نشان می‌دهند و خاطره به یادماندنی از سفر را برای آن‌ها رقم می‌زنند.

پاریس، فرانسه

دوستانه بودن پاریس، بدون شک یکی از دلایلی است که آن را به یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان تبدیل کرده است. اگرچه مردم محلی پاریس به گردشگران خوشامد می‌گویند، اما جاذبه‌های معروف این شهر، شیرینی‌فروشی‌ها، رستوران‌های زیاد و هتل‌های موجود در سراسر شهر است که فضای آن را بسیار شاد می‌کند. بدیهی است که اگر مردم یک شهر روحیه خوبی داشته باشند، رفتار دوستانه‌تری از خود نشان می‌دهند. ساکنان پاریس شادمانی را با گردشگران به اشتراک می‌گذارند و از آن‌ها در فضایی پر از مهر استقبال می‌کنند.

دبی، امارات متحده عربی

دبی مکانی برای لذت بردن از فرهنگ دوستانه مردم عرب‌زبان است. ساکنان این شهر آن‌قدر مهمان‌نواز هستند که از غریبه‌ها در خانه‌های خود پذیرایی می‌کنند. شهروندان دبی نسبت به باورها و فرهنگ‌های مذهبی دیگران مدارا می‌کنند. به همین دلیل مردم از سراسر جهان به همراه خانواده خود برای زندگی و کار به این مکان می‌آیند و بسیاری از گردشگران، این شهر دوست‌داشتنی را برای بازدید از جاذبه‌های زیاد آن انتخاب می‌کنند.

مهمان‌نوازترین شهرهای جهان؛ مادرید، اسپانیا

پایتخت زیبای اسپانیا، مکانی بسیار دوستانه برای گردشگران محسوب می‌شود. رفتار مردم محلی با افراد غریبه خوب است و جاذبه‌های زیادی برای بازدید در این شهر امن وجود دارد. گردشگران هرگز برای مدت طولانی در مادرید تنها نخواهند بود، زیرا مردم همیشه برای یافتن دوستان جدید و گسترش ارتباط اجتماعی، رفتار مؤدبانه‌ای از خود نشان می‌دهند و پذیرای افراد غریبه هستند.

مهمان‌نوازترین شهرهای جهان کدامند؟

مهمان‌نوازترین شهرهای جهان کدامند؟

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18173

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.