• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

موتورسواران روس به ایران رسیدند

  • کد خبر : 19617
  • 08 آوریل 2023 - 9:46
موتورسواران روس به ایران رسیدند
گردشگرآنلاین - رالی گردشگری موتورسیکلت‌سواران روسی با عنوان «دریای خزر- دریای دوستی» از طریق گذرگاه مرزی باجگیران در استان خراسان رضوی وارد ایران شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اعلام کرد: این رالی‌تور از سوی استانداری آستراخان از کشور روسیه آغاز شده و به منظور تحکیم روابط کشورهای منطقه خزر در مسیر قزاقستان، ترکمنستان، ایران و آذربایجان در حال برگزای است.

شرکت‌کنندگان در این رویداد بین‌المللی که با حضور «ایگور بابوشکین»، استاندار آستراخان همراه است، ۱۹ نفر هستند که با ۱۵ دستگاه موتورسیکلت از کشورهای حوزه دریای خزر عبور کرده‌اند و بر اساس زمانبندی انجام شده، در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۲۳ برابر با ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ وارد کشورمان شدند.

این گروه موتورسواران روس پس از گذر از شهرهای شمالی ایران و بازدید از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی در استان‌های مسیر خود، از جمله خراسان رضوی، مازندران و گیلان، روز ۱۹ فروردین ماه از گذرگاه مرزی آستارا در استان گیلان، ایران را ترک خواهد کرد.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی پیش‌تر نیز  از برگزاری سه رالی بین‌المللی با عنوان «پرسپولیس تا آکروپولیس»، «پیام‌آوران نوروزی از ایران تا ترکمنستان و تاجیکستان» و «کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای خزر» خبر داده بود که این رالی‌ها با مشارکت و از مبدأ ایران و در همکاری با کشورهای مقصد انجام می‌شود.

به گفته محمدحسین صوفی، این رالی‌ها رویکرد ورزشی ندارد و جنبه توریستی داشته و متأثر از قوانین مقررات فیا (فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی) است.

به گزارش گردشگر آنلاین، برای اکثر موتورسواران، موتورسیکلت یک نوع حمل‌ونقل ارزان‌تر و راحت‌تر است که باعث ازدحام کمتری در داخل شهرها می‌شود و اثرات زیست‌محیطی کمتری نسبت به مالکیت خودرو دارد.

برای برخی دیگر موتور سواری یک فعالیت اجتماعی و تفریح است.

موتورسواری شاخه‌های گوناگونی دارد و از تفریحی و مسابقه‌ای تا کاری و شرکت در گروه‌های اجتماعی خاص همچون کلوپ موتورسواری و دسته‌های موتورسوار را در بر می‌گیرد.

امنیت پایین موتورسوار، همواره از مسائل مورد توجه در این رشته بوده است. استفاده از وسیله با سرعتِ مطمئنه، تعمیر و نگهداری موتور سیکلت و استفادهٔ درست از آن نیز از مسائل دیگرِ موردِ توجه هستند.

موتورسواران روس به ایران رسیدند

موتورسواران روس به ایران رسیدند

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.