• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

موزه‌ها در ماه رمضان تا چه ساعتی باز هستند؟

  • کد خبر : 19466
  • 05 آوریل 2023 - 9:59
موزه‌ها در ماه رمضان تا چه ساعتی باز هستند؟
گردشگرآنلاین - مدیرکل موزه‌ها از تغییر ساعت کاری موزه‌ها با پایان یافتن تعطیلات نوروزی و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، مرتضی ادیب‌زاده گفت: ساعت کاری موزه‌های زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از روز دوشنبه، ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ بعدازظهر خواهد بود و این تغییر ساعت تا پایان ماه مبارک رمضان تداوم خواهد داشت.

مدیرکل موزه‌ها در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: در تعطیلات نوروزی ساعت کاری موزه‌ها به ۱۰ صبح تا ۲۱ تغییر پیدا کرد و مردم تا این ساعت می‌توانستند از موزه‌های سراسر کشور بازدید کنند، اکنون با پایان تعطیلات نوروز و با ادامه ماه رمضان این ساعت کاهش یافته است.

رمضان نهمین ماه در تقویم اسلامی است. مسلمانان این ماه را ماه روزه داری نماز، مراقبه و حضور در جمع مؤمنان می‌دانند. مسلمانان معتقدند قرآن در این ماه بر محمد نازل شده‌است. در قرآن، مستقیماً به کسانی که ایمان آورده‌اند دستور داده شده که در این ماه روزه بگیرند. هر سال ماه رمضان از رویت هلال ماه آغاز و تا رویت هلال ماه دیگر به مدت بیست و نه تا سی روز ادامه دارد. روزه گرفتن از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب برای کلیهٔ بزرگسالان مسلمان که بیمار، مسافر، سالخورده نیستند واجب است.

به وعده غذایی که پیش از روزه در هنگام سحر می‌خورند سحری و به وعده‌ای که در هنگام غروب آفتاب روزه خود را با آن می‌گشایند؛ اِفطار گفته می‌شود.

این ماه به عنوان خجسته‌ترین و بهترین ماه در اسلام شناخته می‌شود. مسلمانان از این ماه به عنوان ماه میهمانی خدا نیز نام می‌برند.

رمضان یکی از چهار ماهی است که الله جنگ را در آن حرام کرده‌است. (مگر جنبه دفاع داشته باشد).

عید فطر (به عربی عید الفطر)، که پایان ماه رمضان و آغاز شوال، ماه قمری بعدی است، پس از رویت هلال ماه یا بعد از اتمام سی روز روزه در صورت عدم مشاهده ماه اعلام می‌شود.

موزه‌ها در ماه رمضان تا چه ساعتی باز هستند؟

موزه‌ها در ماه رمضان تا چه ساعتی باز هستند؟

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.