• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

موزه منطقه‌ای خوزستان در انتظار اعتبار ۵۰۰ میلیاردی

  • کد خبر : 5496
  • 27 ژانویه 2022 - 13:32
موزه منطقه‌ای خوزستان در انتظار اعتبار ۵۰۰ میلیاردی

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: طی بازدید مشترک نماینده نهاد ریاست جمهوری و مدیرکل دفترفنی استانداری خوزستان، مقرر شد ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، برای تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی موزه منطقه‌ای خوزستان تخصیص داده شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، سیدحکمت‌اله موسوی افزود: برای تکمیل و تجهیز موزه در حال احداث منطقه‌ای خوزستان و محوطه‌سازی پیرامون آن به اعتباری حدود ۵۰۰ میلیارد ریال احتیاج است که در این راستا مکاتباتی برای تأمین منابع صورت گرفته است.

وی ادامه داد: براین اساس به اتفاق آقای طباطبایی نماینده نهاد ریاست جمهوری در خوزستان، هدایت‌الله زارع‌زاده مدیرکل دفترفنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری، احمدرضا حسینی‌بروجنی معاون میراث‌فرهنگی خوزستان و مهدی قنبری ناظر پروژه بازدیدی از این موزه انجام شد.

موسوی با بیان این‌که بازدیدکنندگان از روند پیشرفت فیزیکی موزه رضایت داشتند، گفت: امید است که مهمترین نتیجه این بازدید، سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی طرح و تخصیص اعتبارات لازم باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی این موزه حدود ۸۵ درصد است که درصورت تزریق اعتبار یادشده، این پروژه در ۶ ماه نخست سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش گردشگر آنلاین، وی افزود: باتوجه به این‌که بخش عمده‌ای از این اعتبار برای خرید تجهیزات موزه درنظر گرفته شده و راه‌اندازی آن مستلزم همین تجهیزات است، تزریق این رقم بودجه به طور قطع بهره‌برداری پروژه را تسریع خواهد بخشید.
اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان کار ساخت موزه منطقه ای را  از سال ۸۵ آغاز کرد.

هدف از احداث این موزه در پارک جزیره اهواز ایجاد موزه با ۲ موضوع باستان شناسی و مردم شناسی به صورت منطقه‌ای با مرکزیت استان خوزستان در میان استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد در این منطقه از کشور است.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.