• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
مدیرکل توسعه گردشگری داخلی:

میز ملی گردشگری دریایی به هرمزگان واگذار شد

  • کد خبر : 18854
  • 06 مارس 2023 - 11:20
میز ملی گردشگری دریایی به هرمزگان واگذار شد
گردشگرآنلاین - مدیرکل توسعه گردشگری داخلی و دبیر ستاد خدمات سفر کشور گفت: باتوجه به رشد قابل توجه سفر به هرمزگان در ۲ ماه آخر سال نسبت به سایر استان‌ها،می‌توان گفت این منطقه درحال تبدیل شدن به مقصد اول گردشگری نوروز بوده و میز ملی گردشگری دریایی به این استان واگذار شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از هرمزگان، مصطفی فاطمی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان با اشاره به تشکیل میز ملی گردشگری دریایی افزود: این وضعیت در سال‌های گذشته هم وجود داشته است اما رشد آن در سال‌جاری برای ما نیز عجیب و بی‌سابقه بود.

وی ادامه داد: افزایش سفر به مناطق جنوبی به‌خصوص هرمزگان در ۲ ماه آخر سال را با نزدیک به ۶۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته شاهد بودیم که پیش‌بینی می‌شود این وضعیت تداوم داشته باشد.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی یادآورشد: با این روند افزایش مسافران ضریبِ اشغال مراکز اسکان در استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان وبلوچستان و خوزستان که از مقصدهای اصلی سفر هستند، برای نوروز به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

فاطمی اضافه کرد: پیشنهاد تعطیلی قبل از نوروز داده شده است که موافقت نشد؛ بنابراین تعطیلی غیررسمی نخواهیم داشت اما سفرها با توجه به اعیاد پیش‌رو زودهنگام آغاز شده و مردم سفرهای خود را آغاز کرده‌اند.

دبیر ستاد خدمات سفر کشور اشاره کرد: دبیرخانه ستاد خدمات سفر از ۱۶ اسفندکار خود را در استان‌ها آغاز خواهند کرد و گزارش‌ها از این روز ارسال می‌شود که همه باید آمادگی حجم بالای سفرها را داشته باشیم و بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

در زمینه حمل و نقل و گردشگری دریایی وضعیت رو به بهبود است

فاطمی ادامه داد: ۱۲ هزار اتوبوس در تعطیلی های نوروز خواهیم داشت که سال گذشته تعدادشان بیشتر بود، اما در زمینه حمل و نقل دریایی وضعیت رو به بهبود بوده و اتفاق‌های خوبی نیز رخ داده است.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین وزرات راه شهرسازی و گردشگری در سال گذشته منعقد شد که اتفاق خوبی در حوزه گردشگری دریایی رخ داد و انتظار مردم این است بتوان یک شناور بزرگ تفریحی در ساحل داشته باشیم که در نوروز امسال بتوانند استفاده کنند.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم، شهرداری و اداره کل بنادر و دریانوردی و سایر دستگاه‌ها به گونه‌ای عمل کنند که ترافیک و موارد خاصی که در تعطیلی‌های گذشته رخ می‌داد، روی ندهد.

دبیر ستاد خدمات سفر کشور افزود: ورودی شهر بندرعباس مورد توجه قرار گیرد، چرا که ۶۰ درصد حوادث جاده ای کشور در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد که استقرار کمپ با همکاری پلیس و هلال احمر و اورژانس می‌تواند توقفی ایجاد کرده و مانع تصادفات شود.

پیش‌بینی میزبانی هرمزگان از ۶ میلیون مسافر در تعطیلات نوروزی

استاندار هرمزگان نیز در این نشست با توجه به اینکه هرمزگان به عنوان قطب گردشگری دریایی کشور معرفی شده است، پیش بینی کرد: در ایام نوروز امسال شاهد حدود پنج تا ۶ میلیون مسافر نوروزی در استان باشیم.

مهدی دوستی افزود: بیشتر این سفرها با هدف گردشگری دریایی و بازدید از جزایر به هرمزگان انجام می‌شود که بر همین مبنا تمهیدات لازم اندیشیده شده و با اضافه شدن شناورهای جدید، تعداد صندلی‌ها افزایش یافته و در خصوص ایمنی شناورهای سابق نیز سخت گیرانه اقدام کردیم تا سفرها با امنیت کامل انجام شود.

وی تصریح کرد: ساماندهی اماکنی که به صورت آزاد و بوم گردی مسافرپذیر هستند نیز صورت گرفته و افراد متقاضی برای اسکان مسافران باید در همین قالب خدمات دهند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: برای ایجاد امکانات گردشگری در جزایر استان برنامه‌ریزی شده که حجم قابل توجهی از تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز در فرصت باقی مانده منتقل می‌شود.

دوستی، نظارت کامل بر بازار و نحوه خدمات رسانی به مسافران را مهم ارزیابی کرد و گفت: در این خصوص باید تذکر در نظارت و کیفیت بالای خدمات دهی به مسافران داده شود.

میز ملی گردشگری دریایی به هرمزگان واگذار شد

میز ملی گردشگری دریایی به هرمزگان واگذار شد

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.