• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
تجربه سفر یک آلمانی:

ناامنی در سیستان و بلوچستان دروغ بزرگ است

  • کد خبر : 5890
  • 03 فوریه 2022 - 16:35
ناامنی در سیستان و بلوچستان دروغ بزرگ است

گردشگرآنلاین – معاون گردشگری سیستان و بلوچستان با اشاره به این موضوع که پس از سفر به این استان ذهنیت منفی شکل گرفته در گردشگران کاملاً عوض می‌شود گفت: یک گردشگر آلمانی تجربه سفر خود را در قالب کتاب ” ناامنی در سیستان و بلوچستان یک دروغ بزرگ است ” به تحریر درآورد.

به گزارش گردشگرآنلاین، مجتبی میرحسینی ضمن توضیح در خصوص مختصات گردشگری سیستان و بلوچستان در خصوص راه‌های توسعه گردشگری این استان پیشنهادهایی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه استان سیستان بلوچستان جزء بزرگ‌ترین استان‌های ایران است و با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی خود یکی از متنوع‌ترین مقاصد گردشگری ایران محسوب می‌شود، گفت: متأسفانه در طول ادوار گذشته با توجه به بعد مسافت و فاصله دور استان سیستان و بلوچستان از مرکز کشور هرگونه تبلیغات منفی در خصوص وجهه این استان به دلیل عدم دسترسی مردم به این منطقه باورپذیر تلقی می‌شد.

معاون گردشگری استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: ما از طریق اجرای برنامه‌های مختلف به طرق گوناگون، از جمله برگزاری فن تورها برای مدیران آژانس‌های مختلف و راهنمایان گردشگری در کنار فعالان مجازی و رسانه‌ها تلاش کردیم ذهنیت شکل گرفته بر اثر برخی تبلیغات سوء را تلطیف کنیم. به علاوه کوشیدیم از طریق راه‌اندازی پویش سفر به سیستان و بلوچستان واقعیات فرهنگی این استان را در استان‌های دیگر کشور به تصویر بکشیم و از طریق برگزاری نشست‌های دوجانبه با فعالان گردشگری بیش از 10 استان کشور بستر مناسبی برای معرفی جاذبه‌های این استان فراهم کنیم.

گردشگری سیستان و بلوچستان

گردشگری سیستان و بلوچستان

 

میرحسینی با تأکید بر نقش مهم رسانه‌ها در زمینه توسعه گردشگری و تغییر دیدگاه نسبت به استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: تلاش کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و با تأکید بر واقعیات فرهنگی این استان، از نوع نگرش و دیدگاه شکل گرفته نسبت به این استان رسوب‌زدایی کنیم.

این مقام مسئول با تأکید بر این مطلب که پس از سفر به این استان ذهنیت منفی شکل گرفته در گردشگران کاملاً عوض می‌شود، گفت: به صورت مثال گردشگر استرالیایی بعد از سفر به این استان معتقد بود استان سیستان و بلوچستان به مانند یک کتاب است و دیگران از روی تصویر جلد کتاب که یک تصویر کدر است این استان را قضاوت می‌کنند درحالی که محتوای این کتاب فاخر و زیباست.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه‌هایی دیگر گردشگر آلمانی در این رابطه گفته بود که نسبت به سیستان و بلوچستان بزرگ پیش داوری نکنید و مسئول آژانس‌های مسافرتی آلمانی ضمن تحریر تجربه سفر خود به این استان از چابهار تا زابل، در قالب یک کتاب عنوان شد که ” ناامنی در سیستان و بلوچستان یک دروغ بزرگ است “. همچنین یک موسیقیدان فرانسوی که برای برگزاری کنسرت مشترک با موسیقیدانان محلی وارد این استان شده بود، بعد از بازگشت به کشور خود همگان را تشویق به انجام سفر به این استان کرد.

معاون گردشگری سیستان و بلوچستان اتصال ایران از طریق این استان به آب‌های آزاد جهانی را یکی دیگر از نقاط قوت و ظرفیت‌های بکر مهم گردشگری این استان دانست که در واقع باعث می‌شود بتوانیم بگوییم این استان پل ارتباطی با 3 میلیارد نفر جمعیت است و می‌توان با بهره گیری از این ظرفیت برای توسعه گردشگری استفاده ‌کنیم؛ چراکه معمولاً هر کشوری معادل 10 درصد جمعیت خود گردشگر خروجی دارد و این موضوع با توجه به همسایگی 3 میلیارد جمعیت با این استان حاکی از آن است که حتی اگر یک درصد این جمعیت را بتوانیم جذب کنیم جمعیتی افزون بر 30 میلیون نفر گردشگر را از درگاه این استان جذب کرده‌ایم.

میرحسینی با تأکید مجدد بر اینکه سیستان و بلوچستان متنوع‌ترین محصولات فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری را در عرصه کویر و دریا دارد، تصریح کرد: 50 درصد جمعیت این استان در نقاط عشایری و روستایی سکونت دارد که این موضوع یک نقطه قوت مهم در بحث گردشگری محسوب می‌شود، همچنین لباس محلی این استان که در واقع یادگار دوران ساسانیان و اشکانیان است مصرف هویت و فرهنگ اصیل ایرانی است.

گردشگری سیستان وبلوچستان

گردشگری سیستان وبلوچستان

به اعتقاد این مقام مسئول، باید همگان بدانند شخص برای تماشای رقص دلفین‌ها در اقیانوس باید به این استان سفر کند؛ چرا که تفاوت فاحشی بین دریا و اقیانوس وجود دارد.گِل‌فشانه‌ها در حوزه گردشگری سلامت، شهر سوخته به عنوان یک اثر تاریخی شگرف و قدیمی‌ترین منطقه دارای آثار هویت اولیه بشری، تمساح یگانه گاندو، هنر سوزن‌دوزی بانوان و قلعه‌های تاریخی و استوار بلوچستان، کمربند گردشگری تفتان، بیابان لوت، فناوری تبدیل کردن گندم به آرد با استفاده از بادهای 120 روزه، کوه خواجه در دل هامون و خشت شهر هخامنشیان از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این استان است.

وی یکی از اصول اساسی و بنیادین برای توسعه گردشگری از طریق این استان و با تکیه بر ظرفیت‌های بی‌نظیر آن را تجهیز و توسعه زیرساخت‌ها دانست و اظهار کرد: تسریع در نهایی‌سازی و پایان عملیات ساخت راه آهن چابهار- زاهدان به جهت تسهیل رفت‌و‌آمد گردشگران به این منطقه بسیار مهم و حیاتی است. همچنین افزایش پروازها و توسعه فرودگاه‌ها در هر سه شهر چابهار زابل و زاهدان را به همراه توجه به بهسازی و توسعه راه های مواصلاتی استان را از ملزومات جذب و توسعه گردشگر در این استان عنوان کرد.

معاون گردشگری سیستان و بلوچستان از تهیه و تدارک پروژه‌های مختلف و گسترده‌ای برای توسعه 2000 مرکز گردشگری در نقاط مختلف این استان از جمله بوم‌گردی‌ها خبر داد که در طول سال‌های اجرای برنامه هفتم توسعه کشور با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی در این استان اجرایی خواهد شد.

بنا به گفته میرحسینی، خوشبختانه تأسیسات گردشگری در سیستان و بلوچستان نسبت به سال 1394 رشد 5 برابری داشته است در حالی که در طول این مدت خشکسالی شدید گریبانگیر استان بوده است.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از تسنیم، این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه امروز با تغییر ذائقه گردشگران، افراد از سفر به مقاصد ناشناخته بیشتر استقبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان علاوه بر بهره‌مندی از این خصیصه مهم در حقیقت استان صدگنجی است که از جاذبه و ظرفیت‌های بالقوه گردشگری فراوانی برخوردار است و باید بکوشیم این جاذبه‌ها را به محصولات گردشگری تبدیل کنیم تا قابل ارائه به گردشگران باشد.

 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.