• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

نخستین هتل بوتیک سبز کشور در تبریز ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 9257
  • 21 جولای 2022 - 13:14
نخستین هتل بوتیک سبز کشور در تبریز ایجاد می‌شود
گردشگرآنلاین - عملیات اجرایی نخستین هتل بوتیک سبز کشور در تبریز با ۵۰ اتاق اقامتی و طراحی باغ رستوران با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی در مراسم کلنگ زنی پروژه هتل بوتیک سبز کشور اظهار کرد: در راستای توسعه گردشگری و مراکز اقامتی استان، پروژه هتل بوتیک میلاد کوثر به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اجرا می شود.

احمد حمزه زاده با بیان اینکه این هتل بوتیک در محل سابق دانشگاه علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران در کوچه ارک تبریز ایجاد می شود، افزود:  این مکان با دارا بودن ۲ هزار و ۵۵۰ مترمربع عرصه که هزار مترمربع آن به ساختمانی قدیمی با قدمت ۸۰ ساله تعلق دارد، از جمله مکان‌های مناسب برای ایجاد هتل بوتیک و رستوران تبریز است که علاوه بر هتل بوتیک، باغ رستوران و همچنین کافی‌شاپ نیز در کنار آن ایجاد می شود.

وی ادامه داد: این مجموعه پس از بازسازی و مرمت بر اساس استاندارهای هتل بوتیک‌ها، ۵۰ اتاق اقامتی خواهد داشت و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، باغ رستوران این مجموعه تا پاییز امسال و هتل بوتیک نیز تا اوایل تابستان ۱۴۰۲  بهره‌برداری می شود.

حمزه زاده با بیان اینکه این پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان، برای ۷۰ نفر به‌طور مستقیم اشتغالزایی دارد، خاطرنشان کرد: این هتل بوتیک بر اساس استاندارهای پیش‌بینی‌شده به‌عنوان اولین هتل بوتیک سبز کشور در تبریز آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش گردشگر آنلاین، هتل بوتیک ارسی پیش از این با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی در تبریز ایجاد شده است.

بوتیکْ هتل به آن دسته از هتل‌ها گفته می‌شود که به خاطر خاص بودن سبک هنری و معماری خود شهرت دارند. آن‌ها معمولاً کوچک‌تر از گراندهتل‌ها بوده و علاوه بر توجه به لوکس بودن و زیبایی بنا، به چیدمان هنری کار دقت شده است.

هدف اصلی از ساخت بنا، به تماشا گذاشتن آن برای بازدید کنندگان بوده است.

این نوع از هتل‌ها برای نخستین بار در دهه ۸۰ میلادی در شهرهایی مانند نیویورک، لندن و سان فرانسیسکو ظاهر شدند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.