• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

نخستین پل معلق خاورمیانه در سد داریان کرمانشاه ساخته می‌شود

  • کد خبر : 13490
  • 27 اکتبر 2022 - 9:43
نخستین پل معلق خاورمیانه در سد داریان کرمانشاه ساخته می‌شود
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: نخستین پل معلق خاورمیانه روی دریاچه سد داریان ساخته و عملیات اجرایی آن تا پایان ماه جاری آغاز می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از کرمانشاه، سال گذشته بیست و ششمین میراث جهانی ایران به نام منظر فرهنگی اورامانات ثبت شد. این منطقه نخستین پل معلق خاورمیانه را دارا می‌شود و علاوه بر قدمت تاریخی، آداب و رسوم، نمادهای فرهنگی ویژه، معماری پلکانی، آب و هوای مطبوع و‌ پوشش خاص از صنایع دستی و غذاهای متنوع نیز برخوردار است.

حال که بیش از یک سال از ثبت این منطقه می‌‌گذرد انتظار می‌رود از ظرفیت‌های این منطقه برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و رونق گردشگری با حفظ طبیعت بکر آن بیشتر استفاده شود.

محمدرضا سهیلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه اورامانات ظرفیت ویژه‌ای در جذب گردشگر دارد اظهار داشت: سال گذشته کریدورهای گردشگری که از قبل وجود داشت ساماندهی و برای ایجاد کریدورهای جدید برنامه‌ریزی شد که تمام منطقه اورامانات بتوانند از اقتصاد این ثبت جهانی بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: در همین راستا ساماندهی روستای قلعه‌جی آغاز و فاز اول اجرا شد و با توجه به اعتباری که در سفر رئیس جمهور به استان تخصیص یافت فاز دوم این طرح کلید می‌خورد.

سهیلی با اشاره به اینکه همچنین برای توجه بیشتر مردم در همین روستا یک غار به ثبت ملی رسید گفت: فاز اول مرمت بازار نودشه با عنوان قدیمی‌ترین بازار منظر جهانی اورامانات آغاز شده و این طرح امسال ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه در زمینه صنایع دستی غرفه‌هایی برای بازار تاریخی نودشه تعریف شده است افزود: در روانسر نیز که ورودی و چشم اورامانات محسوب می‌شود، ساماندهی سراب و گوردخمه روانسر در دستور کار قرار گرفته است.

سهیلی با اشاره به اینکه علاوه بر این پروژه‌ها سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز برای فعال کردن اقتصاد منطقه پای کار آمده است عنوان کرد: قرار است نخستین پل معلق خاورمیانه روی دریاچه سد داریان ساخته شود و عملیات اجرایی آن تا پایان این ماه آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: جذب سرمایه‌گذارهای متعدد و ساماندهی خانه مسافرها و صدور مجوز برای آن‌ها از دیگر اقداماتی است که برای رونق اقتصادی منطقه انجام شده است.

نخستین پل معلق خاورمیانه در سد داریان کرمانشاه ساخته می‌شود

نخستین پل معلق خاورمیانه در سد داریان کرمانشاه ساخته می‌شود

منبع: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=13490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.