• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

نخستین کارگاه آموزش گردشگری روستایی در مازندران

  • کد خبر : 8675
  • 02 جولای 2022 - 13:56
نخستین کارگاه آموزش گردشگری روستایی در مازندران
گردشگرآنلاین - سرپرست اداره‌‌‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: «جلسه آموزش گردشگری روستایی در مازندران برگزار می‌شود.»

به‌ گزارش گردشگرآنلاین، مهدی ایزدی با اعلام خبر فوق گفت: «اولین کارگاه آموزشی گردشگری روستایی توسط موسسه داها سیر به مناسبت روز ملی دماوند در مازندران برگزار می‌شود.»

سرپرست اداره‌‌کل میراث‌فرهنگی مازندران افزود: «لزوم توجه به روستاها از دید گردشگری و توسعه پایدار، عنوان جامع تمامی مواردی است که قرار است در این کارگاه آموزشی تعریف و تدریس شود.»

او ادامه داد: «گردشگری روستایی تنها به گردشگری کشاورزی خلاصه نمی‌شود، بلکه همه فعالیت‌هایی را در بر می‌گیرد که گردشگران در مناطق روستایی انجام می‌دهند و روز به‌ روز هم به مخاطبانش اضافه می‌شود.»

ایزدی خاطرنشان کرد: «افراد به دلایل مختلف و با انگیزه‌های متفاوت از نواحی روستایی بازدید و در بسیاری از فعالیت‌های گردشگری نیز شرکت می‌کنند. توسعه گردشگری در روستا به یک نیاز ضروری برای تمدد اعصاب، حفظ محیط زیست و فرهنگ و آداب و رسوم تبدیل شده‌ است.»

کارگاه رایگان آموزش گردشگر روستایی، دوشنبه ۱۳ تیر ماه جاری در دانشگاه امام محمد باقر ساری برگزار می‌شود.

به گزارش گردشگر آنلاین، مازندران یک استان کاسپی در شمال ایران می‌باشد، در کرانه‌های جنوبی دریای مازندران واقع شده، و به ترتیب ساعتگرد با استان‌های گلستان، سمنان، تهران (که باهم تشکیل مازندران بزرگ را داده و هرکدام در سالهای ۱۳۷۶، ۱۳۵۵، ۱۳۴۹ از مازندران جداشدند) هم‌جوار است.

همچنین در غرب آن استان‌های قزوین و گیلان جا گرفته‌اند. این استان یکی از پرجمعیت ترین مناطق از لحاظ تراکم جمعیتی و یکی از غنی ترین آنها از لحاظ منابع گوناگون زیرزمینی می‌باشد. چهار شهرستان مهم و پرجمعیت آن عبارتند از: ساری، بابل، آمل و قائمشهر (که همگی در ناحیه میانه-شرقی جا دارند).
مازندران به خاطر تاریخ غنی، و جغرافیای سراسر متنوع آن که شامل جلگه‌ها، علفزار‌ها، بیشه‌ها و جنگل‌های هیرکانی با صدها گونه گیاهی منحصر به فرد در جهان است و آب و هواهای گوناگون از سواحل شنی با پست ترین نقطه, تا کوهستان‌های ناهموار و برف پوشیده البرز با داشتن یکی از هفت آتشفشان معروف دنیا، کوه دماوند، شناخته شده‌است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.