• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
یک خانواده خیّر بروجردی برای لک‌لک ها لانه ساخت

نصب ۲۰ تابلوی عبور حیات وحش در کهگیلویه و بویر احمد

  • کد خبر : 8633
  • 02 جولای 2022 - 10:29
نصب ۲۰ تابلوی عبور حیات وحش در کهگیلویه و بویر احمد
گردشگرآنلاین - خانواده یک زوج جوان که متاسفانه در اثر حادثه‌ای فوت کرده بودند به مناسبت چهلمین روز درگذشت این دو عزیز، یک لانه مخصوص برای استفاده لک‌لک ها را در روستای کپر جودکی بروجرد استان لرستان، تهیه و نصب کردند.

به گزارش گردشگرآنلاین،گروه‌های داوطلبانه و مردمی با شروع فصل تابستان و گرم شدن هوا هم دست از تلاش و حمایت از محیط زیست برنداشته و با پیگیری فعالیت‌های زیست محیطی خود سعی دارند با برگزاری برنامه های آموزشی و حمایتی در نقاط مختلف کشور، علاوه بر حفظ و نگهداری از این نعمت های خدادادی، مردم به ویژه خانواده ها و کودکان را در این مسیر با خود همراه کرده تا با همیاری همه جانبه، حیات وحش و محیط زیست و منابع طبیعی ایران عزیز را از هرگونه خطر و آسیب حفظ و نگهداری کنند. ما نیز همچون گذشته تلاش کردیم در قرار سبز هفتگی خود با انتشار و پوشش رسانه ای این فعالیت ها، حمایت خود را از گروه های مردمی و داوطلبانه اعلام کنیم.

برگزاری همایش دوچرخه سواری در انارستان

به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست همایش پیاده روی و دوچرخه سواری به همت انجمن محیط یاران جوان و با حضور برخی از مسئولین، همیاران و دیگر دوستداران محیط زیست در شهر انارستان استان بوشهر برگزار شد.

 برگزاری نشست تخصصی کودک و محیط زیست در سیرجان

با تلاش گروه‌های فعال زیست محیطی استان کرمان و براساس هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست سیرجان و دبستان مهدیه، نشستی تخصصی با عنوان کودک، میراث طبیعی، محیط زیست و تنوع زیستی با حضور جمعی از نویسندگان کتاب کودک در این شهرستان برگزار شد.

نصب لانه لک‌لک‌ ها توسط خانواده خیر بروجردی

خانواده یک زوج جوان که متاسفانه در اثر حادثه‌ای فوت کرده بودند به مناسبت چهلمین روز درگذشت این دو عزیز، یک  لانه مخصوص  برای استفاده لک‌لک ها را در روستای کپر جودکی بروجرد استان لرستان، تهیه و نصب کردند.

اجرای طرح جایگزینی کیسه پارچه ای به جای کیسه پلاستیکی در کردستان

با همکاری فعالین زیست محیطی و اداره محیط زیست استان کردستان، طرح جایگزینی کیسه های پارچه‌ای با طرح‌های محیط زیستی به جای کیسه های پلاستیکی، به صورت آزمایشی و رایگان در نانوایی های چند شهر این استان اجرا شده است.

کاشت هزار اصله نهال حرا در پارک ساحلی بنک

با همکاری سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر، اداره محیط زیست شهرستان کنگان و کارکنان پالایشگاه گاز پارس جنوبی، یک هزار اصله نهال حرا به منظور جلب مشارکت عمومی نسبت به موضوع طبیعت و ارتقا فرهنگ در حوزه محیط زیست رویش، در پارک ساحلی بنک کاشته شد.

برگزاری دوره نجات غریق برای محیط بانان اردبیلی

به دلیل وجود عرصه های آبی مختلف در استان اردبیل، نیمی از ماموریت های یگان حفاظت محیط زیست در حوزه آبی و تالابی انجام می شود. در همین راستا فعالین زیست محیطی با همکاری تیم نجات غریق استان، دوره های آموزشی پیشگیری از غرق شدگی ویژه محیط بانان اردبیلی را برگزار خواهند کرد.

پاکسازی و ضدعفونی چشمه ها و آبشخورهای جیرفت

با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و کاهش منابع آبی در دسترس حیات وحش و به منظور کنترل و پیشگیری از بروز و گسترش بیماری های مشترک میان دام های اهلی و وحشی، چشمه ها و آبشخورهای مناطق تحت مدیریت و آزاد و همچنین محدوده های اطراف آنها با همکاری دوستداران طبیعت استان کرمان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت، برای چندمین بار در سال جاری پاکسازی و ضدعفونی شد.

افتتاح یک واحد خیاطی تولید‌کننده کیسه‌های پارچه ای در بوشهر

با حضور فعالین محیط زیستی استان بوشهر، تعدادی از مسئولین شهرستان جم و اعضای شورا و اهالی روستای آبگرمک، یک واحد خیاطی تولید کننده کیسه های پارچه ای دوستدار محیط زیست در این شهر افتتاح شد. همچنین در ادامه این برنامه پروژه کاشت نهال از روستا تا امامزاده جعفر کلنگ زنی و تعداد ۵۰ نهال از درختان بومی در این منطقه کاشته شد.

حفاظت از گاندوها در ایستگاه هم اندیشی

به گزارش گردشگر آنلاین، نشست هم اندیشی اجرای اقدامات حفاظت مشارکتی با محوریت جذب و حمایت مشارکت های مردمی در حفاظت از گاندو که جزء گونه‌های آسیب پذیر و در معرض خطر انقراض است، در مرکز تیمار و نگهداری تمساح مردابی واقع در ریکوکش شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

تحویل دو بهله سارگَپه آسیب دیده به محیط زیست سیرجان

به همت شهروندان و دوستداران حیات وحش سیرجان، دو بهله سارگپه آسیب دیده به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داده شد. لازم به ذکر است هر دو این پرندگان برای تیمار و درمان کامل به مرکز بازپروری حیات وحش آسیب دیده در سیرجان منتقل شدند.

برگزاری دوره آموزش اطفای حریق برای محیط بانان استان فارس

با مشارکت فعالین محیط زیستی استان فارس، دوره آموزش اطفای حریق و راه های پیشگیری از آن با هدف افزایش مهارت و به روزشدن آگاهی محیط بانان، در مرکز پارک ملی بمو برگزار شد.

 برگزاری کارگاه آموزشی پسماند و زباله های خانگی در بیرجند

مجمع ناطوران لوت خراسان جنوبی و اداره محیط زیست شهرستان بیرجند، دومین کارگاه سبک زندگی پایدار را با موضوع پسماند و زباله های خانگی، برای بانوان شهرک فرهیختگان این شهرستان در استان خراسان جنوبی برگزار کردند.

 مشارکت انجمن های زیست محیطی در پاکسازی طبیعت کوه نساره

به همت انجمن پاکبانان طبیعت و انجمن لاله های نسار گروس و با همکاری شهرداری بیجار، طبیعت زیبای کوه نساره در استان کردستان از زباله پاکسازی شد.

 نصب ۲۰ تابلوی هشدار دهنده زیست محیطی در کهگیلویه و بویر احمد

با کمک فعالین محیط زیستی به ویژه دوستداران حیات وحش کهگیلویه و بویر احمد، ۲۰ تابلوی هشدار دهنده محل عبور حیات وحش، در نقاط مختلف حادثه خیز مناطق حفاظت شده این استان نصب شد.

 تحویل یک راس بره میش وحشی در رابر

یکی از عشایر دوستدار محیط زیست شهرستان رابر، یک راس بره میش وحشی را پس از دو ماه تیمار و نگهداری، جهت ادامه روند درمان به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در استان کرمان تحویل داد.

برگزاری کارگاه‌ آموزشی محیط زیستی در شادگان

با همکاری فعالین محیط زیستی خوزستان و واحد ترویج‌ جهاد کشاورزی شهرستان شادگان،  کارگاهی آموزشی در خصوص ممنوعیت آتش سوزی در مزارع، مدیریت پسماند خانگی، نحوه پرداختن به آن و‌ همچنین عدم آلودگی محیط زیست، برای کشاورزان و دیگر اهالی روستای جفال برگزار شد.

 برگزاری چند برنامه پاکسازی در بروجن

در راستای تداوم طرح ملی مسیر سبز – ایران پاک، به همت سازمان های مردم نهاد محیط زیستی استان چهارمحال و بختیاری و با حضور  تعدادی از مسئولین شهرستان بروجن، محور ارتباطی بروجن – مبارکه، پارک جنگلی کوی امام و همچنین حاشیه تالاب بین‌المللی چغاخور از زباله پاکسازی شد.

 پاکسازی در گردشگاه های طبیعی امیدیه

با همکاری انجمن های محیط زیستی و دوستداران طبیعت استان خوزستان و تعدادی از ادارات شهرستان امیدیه، مناطق جنگلی و گردشگاه های طبیعی این شهرستان از زباله پاکسازی شد.

 لایروبی و بازسازی آبشخورهای منطقه شکار ممنوع گودغول

با توجه به اینکه در فصل گرما منابع آبی حیات وحش محدود شده و حیوانات منطقه گودغول شهرستان سیرجان برای تامین نیاز آبی خود به آبشخورها روی می آورند، با همکاری دوستداران حیات وحش استان کرمان و محیط بانان، آبشخورهای این منطقه لایروبی، ترمیم و پاکسازی شدند.

منبع: خبرگزاری فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.