• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

نقشه عرصه و حریم محوطه تاریخی حمیدیه کی ابلاغ می‌شود؟

  • کد خبر : 20200
  • 03 می 2023 - 11:57
نقشه عرصه و حریم محوطه تاریخی حمیدیه کی ابلاغ می‌شود؟
گردشگرآنلاین - مسوول انجمن دوستداران میراث فرهنگی تیری (شهرستان حمیدیه) گفت: نقشه عرصه و حریم محوطه تاریخی حمیدیه در انتظار ابلاغ بوده و این اداره به منظور هشدار و جلوگیری از هر گونه دخالت غیر در این محوطه تابلوی هشدار نصب کرده است.

به گزارش گردشگرآنلاین از خوزستان، احمد جعفری‌ماجد گفت: با توجه به ارزش و جایگاه محوطه‌های تاریخی و کوشک تاریخی حمیدیه و نیاز به مراقبت و حفاظت از آن‌ها در برابر هر گونه دخالت و تجاوز اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حمیدیه به نصب تابلوهای هشدار در محوطه‌های تاریخی و کوشک حمیدیه اقدام کرد.

او با بیان اینکه محوطه تاریخی حمیدیه از مناطق تاریخی شاخص و شناخته ‌شده مهم در ایران است خاطرنشان کرد: این محوطه سال ۱۳۸۱ با شماره ۷۹۳۰ در فهرست میراث ملی ثبت شد.

جعفری‌ماجد یادآور شد: از دیگر تابلوهای نصب شده می‌توان به تابلوی در ورودی کوشک تاریخی حمیدیه که در سال ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۳۹۸۰‌ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید اشاره کرد.

مسوول انجمن دوستداران میراث فرهنگی تیری (شهرستان حمیدیه) عنوان کرد: براساس قانون هر گونه تخریب، حفاری و تجاوز به عرصه و حریم محوطه تاریخی حمیدیه و آثار تاریخی برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۶ قانون مجازات اسلامی (تعزیزات) جرم‌ محسوب و موجب پیگرد قضایی است.

وی افزود: این اقدام شایسته و در جهت حفاظت از آثار تاریخی و میراث ملی توسط اداره میراث ‌فرهنگی حمیدیه جای تشکر و قدردانی دارد.

حَمیدیه شهری در استان خوزستان و مرکز شهرستان حمیدیه است. شهر حمیدیه در ۲۵ کیلومتری شمال غرب شهر اهواز قرار دارد.

این شهرستان در استان خوزستان ۲۵ کیلومتری شمال غرب اهواز قرار گرفته‌است و در سال ۱۳۸۵، تعداد ۲۲٫۰۰۱ نفر جمعیت داشته‌است. رود کرخه در بالا دست شهر حمیدیه به وسیله سد تنظیمی به دو بخش کرخه اصلی و کرخه کور تقسیم می‌شود که هر دوی آنها از داخل شهر می‌گذرند. زمین‌های حمیدیه خوزستان به دلیل بهره‌مند بودن از خاکی حاصلخیز و هوای متعدل برای کشت سبزی بسیار مناسب است. دامداری در این منطقه بیشتر پرورش گاومیش د می‌باشد. زبان اهالی حمیدیه عربی است.

نقشه عرصه و حریم محوطه تاریخی حمیدیه کی ابلاغ می‌شود؟

نقشه عرصه و حریم محوطه تاریخی حمیدیه کی ابلاغ می‌شود؟

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.