• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
با حضور معاون صنایع‌دستی کشور

نمایشگاه رویداد ملی صنایع‌دستی با موضوع جنگل‌های هیرکانی

  • کد خبر : 10582
  • 25 آگوست 2022 - 11:47
نمایشگاه رویداد ملی صنایع‌دستی با موضوع جنگل‌های هیرکانی
گردشگرآنلاین - نفرات برتر نمایشگاه رویداد ملی صنایع‌دستی با موضوع جنگل‌های هیرکانی، چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ در مراسمی با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تجلیل می‌شوند.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، نمایشگاه رویداد ملی صنایع‌دستی با موضوع جنگل‌های هیرکانی با مشارکت استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و سمنان از ۲۹ مرداد در محل ساختمان مرکزی این وزارتخانه آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

معاونت صنایع‌دستی وزرات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان مسئولیت دبیرخانه رویداد ملی صنایع‌دستی را بر عهده داشتند.

این نمایشگاه با توجه به اهمیت منابع طبیعی و نقش فعالان، هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی در حفاظت از تنوع زیستی و فرهنگی، تولید محصولات صنایع‌دستی با رویکرد توسعه پایدار برگزار شد و در همین ارتباط از پنج نفر از برگزیدگان این نمایشگاه تجلیل به عمل خواهد آمد.

معرفی و ترویج شهرها و روستاهای جهانی و ملی منطقه‌ جغرافیایی و فرهنگی جنگل‌های هیرکانی و طراحی محصولات جدید منطبق با رویکرد توسعه پایدار، استفاده خردمندانه از منابع طبیعی و حمایت از گونه‌های نادر و در حال انقراض گیاهی و جانوری، تعامل پایدار انسان و طبیعت در هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، اتخاذ رویکرد توسعه پایدار در تجاری‌سازی، بسته‌بندی و تقویت ارزش افزوده محصولات صنایع دستی و هنرهای دستی، تأکید بر ارزش و کاربردی‌سازی دانش بومی دوستدار طبیعت در تولید محصولات هر منطقه و تولید محصولات بومی صنایع‌دستی جوامع محلی جنگل‌های هیرکانی با تأکید بر حفاظت از محیط زیست و فرهنگ بومی از اهداف این نمایشگاه است.

جنگل‌های مختلط کاسپی هیرکانی  یک زیست‌منطقه در زیست‌بوم جنگل‌های مختلطِ پهن‌برگِ حاشیهٔ جنوبی دریای مازندران و کناره شمالی البرز به مساحت ۵۵٬۰۰۰ کیلومتر مربع (۲۱٬۰۰۰ مایل مربع) (۷٪ مساحت ایران) است که در کنارهٔ جنوبی و جنوب باختری دریاچه کاسپین در بخش‌هایی از ۵ استان شمالی ایران قرار گرفته و در دو کشورِ ایران و جمهوری آذربایجان است.

بنا بر اعلام دبیرکل کنونی کمیسیون ملی یونسکو در ایران: در چهل و سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، جنگل‌های هیرکانی که از جنگل فندقلو در شهرستان نمین در استان اردبیل تا گلیداغ در خاور استان گلستان کشیده شده‌است، با نظر موافق اعضای کمیته در ۱۴ تیر ۱۳۹۸ در فهرست میراث جهانی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.