• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

نماینده ولی فقیه به عربستان رفت

  • کد خبر : 22142
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
نماینده ولی فقیه به عربستان رفت
گردشگرآنلاین - نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برای همراهی زائران ایرانی در مناسک حج، به عربستان رفت.

به گزارش گردشگرآنلاین، درحالی‌که اعزام زائران ایرانی برای شرکت در مناسک حج از سوم خردادماه آغاز شده و به گفته رییس سازمان حج و زیارت تا کنون حدود ۱۶ هزار زائر ایرانی به عربستان رفته‌اند، ساعاتی پیش حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ به همراه رییس سازمان حج و زیارت و با بدرقه رسمی آیت‌الله محسن قمی ـ معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری ـ به عربستان رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی هنگام بدرقه از نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواست در حج برای حل مشکلات جهان اسلام دعا کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز پیش از ترک تهران در اظهاراتی گفت: پس از کرونا و تعطیلی حج، امسال سهمیه حج کشورهای اسلامی کامل است. تعداد زائران ایرانی با توجه به کاهش تعداد خادمان حجاج بیش از تعداد زائران حج سال ۱۳۹۸ است و برای آن‌ها آرزوی سفری آسان و پربار را داریم.

او ادامه داد: با توجه به برقراری رابطه دو کشور ایران و عربستان امید است همکاری‌های کشور میزبان بهتر از قبل باشد و به انتظارات زائران ایرانی پاسخ بدهند.

نواب گفت: بعثه، سازمان حج و مرکز پزشکی وظیفه دارند تا در مورد اسکان، تغذیه، انتقال و دیگر مسائل مورد نیاز زائران وظایف خود را انجام دهند. امسال برنامه‌ریزی‌هایی که شده بهتر از گذشته است؛ چرا که ما هم از تجربه پیشکسوتان و هم فناوری‌های جدید استتفاده کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: از همه کسانی که برای سامان‌بخشی مطلوب حج زائران ایرانی تلاش کردند، به‌ویژه مرحوم آیت‌الله ری شهری و تمام کسانی که در گذشته در خدمت حج بودند قدردانی می‌کنیم.

او درباره برنامه ملاقات‌ با مقامات سایر کشورها در جریان حج اظهار کرد: ملاقات‌هایی با نمایندگان کشورهای اسلامی که وزیران حج یا مسؤولین حج هستند، انجام می‌شود و گفت‌وگوها برای بهینه کردن برنامه‌های حج است. کشورهای مختلفی برای دیدار با مسؤول بعثه حج ایران ابراز تمایل کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین گفت: آنچه درباره خدمت به زائران ضرورت داشته، انجام شده است و کمبودی وجود ندارد. در هر حوزه‌ای بررسی‌های لازم انجام شده تا آنچه نیاز زائر است برآورده شود و تا به امروز زائران بدون هیچ مشکلی در مدینه و مکه مستقر شده‌اند و برنامه‌های پیش‌بینی شده به خوبی درحال اجراست.

نواب درباره همکاری عربستان با زائران ایرانی اظهار کرد: گزارش‌های ما نشان می‌دهد رویکرد کشور میزبان سازنده است. زائران ایرانی انتظار دارند دعای کمیل را در نزدیک بقیع برگزار کنند که خواسته زیادی هم نیست.

او افزود: یکی از انتظارات این است که مسؤولان عربستان از خانواده شهدای منا دلجویی کنند که انتظار اخلاقی و به جایی است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین گزارشی از چگونگی برگزاری مراسم برائت از مشرکین که مشابه سال‌های گذشته خواهد بود و دیگر برنامه‌های فرهنگی بعثه برای زائران ارائه کرد.

سید عباس حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ نیز پیش از ترک تهران درباره تصمیم برای ازسرگیری عمره گفت: در ابتدا لازم است تا در داخل کشور درباره عمره تصمیم گرفته شود و اگر به ما ابلاغ شود ما هم مذاکرات را انجام می‌دهیم.

او با بیان این‌که عملیات اعزام و اسکان حج تا کنون طبق برنامه‌ریزی و به نحو احسن اجرا شده است، افزود: کل فرایندهای اجرایی را بررسی کردیم و در مدت کرونا ایرادها را احصاء کردیم و در تلاش هستیم تا فرایندهای احصاء شده را به بهترین شکل اجرا کنیم.

رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: در حوزه اسکان تلاش کردیم تا مناطق جدیدی را اضافه کنیم تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند و خوشبختانه همین اتفاق هم افتاد.

حسینی یادآور شد: پروازهای حج به سرزمین وحی از سوم خرداد ماه شروع شده و تا یکم تیرماه ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه به عربستان رفت

نماینده ولی فقیه به عربستان رفت

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=22142

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.