• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3
دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران:

نوروز خسارات را جبران نمی‌کند

  • کد خبر : 18687
  • 04 مارس 2023 - 8:57
نوروز خسارات را جبران نمی‌کند
گردشگرآنلاین - دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران گفت: رزرو اقامتگاه‌های بوم‌گردی هنوز برای نوروز آغاز نشده و در حال حاضر هیچ آمار دقیقی از میزان رزواسیون این اقامتگاه‌ها وجود ندارد.

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان رضوی، صادق کاظمیان در خصوص آمار رزرواسیون اقامتگاه‌های بومگردی در نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: از آنجایی که اکثر اقامتگاه‌ها از امروز رزرو خود را آغاز خواهند کرد، پس از ۲۰ اسفند ماه نمایی کامل‌تر از آمار رزرواسیون اقامتگاه‌های بومگردی استان در دست خواهد بود.

دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی افزود: بیشترین مسافرانی که در این اقامتگاه‌ها سکونت می‌کنند، مردم بومی استان هستند؛ به همین دلیل رزرو را تا آخرین روزهای سال به تاخیر می‌اندازنند. در حال حاضر حدود ۱۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعال است که تمام آن‌ها آمادگی پذیرایی از میهمانان را دارند.

کاظمیان در خصوص شرایط اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیان کرد: با توجه به همزمانی نوروز و ماه رمضان انتظار می‌رود که خساراتی که اقامتگاه‌ها در این مدت متحمل شدند، جبران نشود.

طبیعت‌گردی یا بوم‌گردشگری یا اکوتوریسم گونه‌ای از گردشگری است که در آن گردشگران برای دیدار از مناطق طبیعی نامسکون و دست‌نخوردهٔ جهان سفر می‌کنند و به تماشای گیاهان و پرندگان و ماهی‌ها و دیگر جانوران می‌پردازند.

البته در بوم گردشگری صرفاً دیدار مطرح نیست بلکه آموزش محیط زیست و نفع‌رسانی به جوامع محلی و غیره ضروری و واجب است.

اصطلاح «بوم گردی» اخیرا رواج پیدا کرده است و منظور از آن، سفر به مناطق محلی و اقامت در اقامتگاه‌های روستایی و محلی می‌باشد. به این‌گونه از گردشگران که به دیدار از بوم سامانه و طبیعت زنده می‌پردازند، نام اکوتوریست یا بوم گردشگر داده شده‌است.

هنوز در ایران صنعت اکوتوریسم وجود ندارد. بسیاری از شرق‌شناسان و جغرافی‌دانان برجسته جهان، تمدن ایرانی را حاصل انطباق بسیار هوشمندانه با طبیعت چندگانه فلات ایران دانسته‌اند. بسیاری از آداب و رسوم نواحی بومی کشور بخشی از توانمندی صنعت توریسم ایران به‌شمار می‌آید. واقعیت این است که در گوشه و کنار ایران همه ساله بسیاری از آیین‌ها برپا داشته می‌شود که حضور در آن‌ها در یافتن راز و رمز آن‌ها آرزوی بسیاری از علاقه‌مندان به سیر و سیاحت است.

نوروز خسارات را جبران نمی‌کند

نوروز خسارات را جبران نمی‌کند

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.