• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

نوشهر میزبان عمانی‌ها خواهد بود

  • کد خبر : 9268
  • 23 جولای 2022 - 14:29
نوشهر میزبان عمانی‌ها خواهد بود
گردشگرآنلاین - سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برنامه‌ریزی شرکت قشم‌ایر برای ایجاد مسیر پروازی عمان، شیراز، نوشهر خبر داد.

به ‌گزارش گردشگرآنلاین، مهدی ایزدی با اعلام خبر فوق گفت: «این پروژه‌ی مسیر پروازی از مسقط به نوشهر نگین سرسبز شمال ایران با رایزنی‌های فرماندار نوشهر با کاپیتان نورعلی نماینده شرکت هواپیمایی قشم ایر برنامه‌ریزی شده است.»

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: «این پرواز از شهر مسقط به نوشهر نگین سرسبز شمال ایران از طریق شیراز به صورت پرواز کانون پیرامون (hub and spoke) متصل خواهد شد و باتوجه به درخواست و علاقه‌مندی شهروندان عمان به جاذبه‌های گردشگری و توریستی ایران به خصوص شهرستان نوشهر و جاذبه‌های همجوار نمک‌‎آبرود و کلاردشت، به‌صورت کانکشن در روزهای دوشنبه و جمعه برقرار می‌شود.»

او با بیان اینکه این خط پروازی غیرمستقیم ورود گردشگران عمانی می‌تواند در کنار ارزآوری با حضور گردشگران خارجی هم باعث توسعه اشتغال پایدار و هم رونق اقتصادی در منطقه شود، تصریح کرد: «امیدواریم به‌زودی شاهد برقراری پرواز مستقیم مسقط – ساری در فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری باشیم.»

نوشهر یکی از شهرهای استان مازندران ایران است. جمعیت این شهر بر طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، برابر با ۴۹٬۴۰۵ نفر بوده‌است. این شهر مهمترین شهر غرب استان مازندران می‌باشد. مردم نوشهر از قومیت طبری هستند و به زبان طبری به گویش کجوری که به گویش مردم شهرستان نور و چالوس شباهت دارد صحبت می‌کنند.

فرودگاه نوشهر در سال ۱۳۳۲ به صورت یک باند خاکی ساخته شده و در سال ۱۳۶۲ ترمینال جدید در آن افتتاح شد، مساحت این فرودگاه ۵۸ هکتار است و با باندی به طول ۲۱۵۰ متر قابلیت پذیرش هواپیماهای متوسط پیکر را داراست. این فرودگاه از قابلیت تبدیل شدن به یک فرودگاه بین‌المللی برخوردار می‌باشد. در حال حاضر فرودگاه این شهر دارای پروازهای هفتگی به تهران، مشهد، شیراز و اهواز می‌باشد. فرودگاه نوشهر در صورت سرمایه‌گذاری از ظرفیت توسعه بالایی برخوردار است.

در حال حاضر بزرگترین چالش برای فرودگاه سازه‌های غیرمجاز در حریم فرودگاه و حریم دریا می‌باشد که در اثر سهل انگاری شهرداری نوشهر و چالوس صورت گرفته‌است و در صورت مرتفع سازی در آینده می‌تواند برای فرودگاه مشکل ساز باشد.

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.