• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
6

نگاهی به آسمان شب و گردشگری

  • کد خبر : 6045
  • 12 فوریه 2022 - 8:55
نگاهی به آسمان شب و گردشگری

گردشگرآنلاین – نمایشگاه عکسِ «رنگ، نور، سکوت» به انگیزه معرفی جاذبه‌های طبیعی و ناریخی از نگاهی متفاوت، در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، پرهام جانفشان ـ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران ـ گفت: این نمایشگاه با همکاری هشت نفر از استادان و عکاسان برجسته طبیعت با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری برگزار می‌شود که بیشتر این آثار قرار است جاذبه آسمان شب را معرفی کنند.

به گفته او، در این نمایشگاه ۵۰ تابلوعکس از حبیب بیگدلو، محمد بیگی، الهه امیری، محمد وشینه، علیرضا رستگار، بهروز محمودی، علیرضا خوند و نیما نیک فلاح در باغ هنر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد نمایش داده می‌شود.

نمایشگاه عکسِ «رنگ، نور، سکوت» از تاریخ ۲۳ تا ۲۸ بهمن‌ماه با مشارکت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار می‌شود.

گردشگری نجومی یکی از شاخه های گردشگری است که طرفداران خاص خود را دارد .شب و حکایت زیبایی های آن یکی دیگر از سوژه های جذاب گردشگری است . این طبیعت زیبا در شب نیز چشم نواز و آموزنده است . آموزه ای که ایرانیان از سالهای دور داشته اند و به آن مفتخرند . بزرگانی چون ابوریحان بیرونی و… که با تاریخ ایران آمیخته اند . آموختن دانیش ستاره شناسی هنوز هم برای نوجوانان ضروری است و چه خوب است که این آموزش همراه با تفریحی جذاب باشد تا فراگیری آن را آسان نموده و اوقات فراغت خوبی را برای آنها رقم زند .

به گزارش گردشگر آنلاین، ستاره شناسی حرفه ای و ستاره شناسی آماتور دو مقوله کاملا متفاوت هستند . در مبحث ستاره شناسی حرفه ای افراد در پایه های تحصیلی فوق لیسانس و دکتری در رشته ها ی مرتبط با ستاره شناسی تحصیل کرده و در همین زمینه ها نیز به کار حرفه ای می پردازند و چه بسا حتی در کار خود به آسمان نیز نگاهی نیندازند .ولی در ستاره شناسی آماتوری افراد با گرایش ها و رشته تحصیلی متفاوت به این دانش زیبا روی می آورند . هدف این افراد در کنار کسب دانش بهره بردن از زیباییهای طبیعت آسمان شب است . بسیارند علاقمندانی که در این رشته بسیار موفقند و در دوره نوجوانی خود به سر می برند . این افراد با شوق دیدن ماه سیاره ها ، خوشه های ستاره ای ، کهکشان ها و سحابی ها شبی را در کنار دوستان خود در زیر آسمان پرستاره می گذرانند و در این لذت با دیگران شریک می شوند .

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6045

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.