• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد:

هدف دبیرخانه شهرهای زیارتی ترویج فرهنگ زیارت است

  • کد خبر : 22053
  • 28 می 2023 - 11:09
هدف دبیرخانه شهرهای زیارتی ترویج فرهنگ زیارت است
گردشگرآنلاین - معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد گفت: دبیرخانه شهرهای زیارتی در راستای اهداف کارگروه ملی زیارت و برنامه‌های ۵ ساله توسعه تشکیل شده و هدف آن توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت است.

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان رضوی، سیدجلیل بامشکی در خصوص دبیرخانه شهرهای زیارتی اظهار کرد: با توجه به وجود حرم امام رضا(ع)، خواهران و برادران منتسب به ایشان و دیگر امامزادگان، موضوع زیارت در کشور ما در عرصه صدور انقلاب و گردشگری مذهبی و زیارتی نقش پررنگی ایفا می‌کند. این دبیرخانه در راستای اهداف کارگروه ملی زیارت و برنامه‌های ۵ ساله توسعه تشکیل شده است.

وی با اشاره به عدم حضور شهرداران در کارگروه ملی زیارت، افزود: در واقع شهرداران نقشی میانجی و اجرایی در راستای این سیاست‌های کلان دارند. این دبیرخانه با هماهنگی مجمع شهرداران کلانشهرها تشکیل می‌شود و تفاهم‌نامه چند جانبه در جهت ساماندهی فعالیت‌ها در شهرهای زیارتی منعقد می‌شود.

بامشکی در خصوص هدف دبیرخانه شهرهای زیارتی گفت: هدف دبیرخانه توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت است. هماهنگی در راستای اجرای بهتر پروژه‌های زیربنایی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی میان شهرهای زیارتی کشور از برنامه‌هایی است که پیگیر آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان منتظر تاثیرات چشمگیر کوتاه مدت بود، عنوان کرد: ایجاد این دبیرخانه فرآیند اجرای سیاست‌های کارگروه ملی زیارت را سرعت می‌بخشد و همان گونه که در رویداد سقاخانه شاهد بودیم، نتیجه این هم‌افزایی و همکاری مثبت خواهد بود.

بامشکی تصریح کرد: تقویت هویت دینی و شکل‌گیری تمدن اسلامی هدف اصلی دبیرخانه است و در کنار این هدف به دیگر امور پرداخته می‌شود. در مسیر تسهیل امر زیارت نیز بخش‌هایی که بر عهده شهرداری‌ها است انجام می‌شود و در دیگر امور تاکید ما بر حضور مردم در قالب گروه‌ها و تشکل‌های مردمی است.

در اسلام، زیارت شکل خاصی از بازدید از مکانهای مربوط به محمد، اعضای خانواده و فرزندان او (از جمله امامان شیعه)، صحابه و دیگر چهره‌های مورد احترام در اسلام مانند پیامبران، صوفیان اولیا و محققان اسلامی است. مکانهای زیارتی شامل مساجد، قبور، میدان‌های جنگ، کوه‌ها و غارها است.

هدف دبیرخانه شهرهای زیارتی ترویج فرهنگ زیارت است

هدف دبیرخانه شهرهای زیارتی ترویج فرهنگ زیارت است

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=22053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.