• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

هشت هزار شاخه گل نرگس بهبهان به حرم مطهر رضوی اهدا شد

  • کد خبر : 4084
  • 30 دسامبر 2021 - 14:52
هشت هزار شاخه گل نرگس بهبهان به حرم مطهر رضوی اهدا شد

گردشگرآنلاین – هشت هزار شاخه گل نرگس بهبهان به بارگاه منور رضوی در مشهد مقدس و با حضور جمعی از ارادتمندان و عاشقان آن امام همام اهدا شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، گل نرگس بهبهان هرساله همین ایام خود را به آستان ملکوتی امام هشتم(ع) می‌رسانند و در یک آیین زیبا در حرم مطهر جانمایی می‌شوند. گفته می‌شود گل‌های نرگس از قدوم با برکت امام رضا (ع) در مسیر هجرت از مدینه به مرو و ورودشان به خاک خوزستان روییده‌اند.

استانی که به دروازه ورود تشیع به کشورمان معروف است و از مرز شلمچه تا برخی شهرهایش مانند بهبهان، به عنوان قدمگاه امام رضا(ع) شناخته می‌شود. همین است که نرگس‌کاران ولایتمدار بهبهانی  هرساله به نشان عشق و ارادت مردمان خونگرم خوزستان، هشت هزار شاخه گل نرگس را به ساحت نورانی امام هشتم(ع) پیشکش می‌کنند.

این گل‌ها پس از چند روز مهمانی در گلدان‌های اماکن متبرکه رضوی، توسط خادمان بخش شمیم رضوان، در قالب بسته‌های گل متبرک بسته‌بندی و به دست زایران و دلدادگان امام رضا(ع) هدیه داده می‌شوند.

این آیین به‌عنوان یک میراث ناملموس (معنوی) در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آیین اهدای هشت هزار شاخه گل نرگس بهبهان با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان، نماینده تولیت آستان قدس رضوی، مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی، رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، فرماندهی قرارگاه کربلا و جمعی از مسوولان و نرگس کاران، روز چهارشنبه برگزار شد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.