• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

واگذاری ارگ راین و باغ موزه هرندی کرمان فعلا منتفی شد

  • کد خبر : 21846
  • 24 می 2023 - 10:59
واگذاری ارگ راین و باغ موزه هرندی کرمان فعلا منتفی شد
گردشگرآنلاین - معاون وزیر میراث فرهنگی در خصوص آخرین تصمیمات این وزارتخانه در زمینه واگذاری ارگ راین و باغ موزه هرندی کرمان توسط صندوق احیاء گفت: روز گذشته واگذاری این دو بنا تا اعلام نظر کمیته نفایس منتفی شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از کرمان، علی دارابی با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ شهداء به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کرد.

وی در ادامه در جمع خبرنگاران افزود: استان کرمان مهد تاریخ است و بیشترین آثار تاریخی و ثبتی را در کرمان داریم و به طور ویژه به آن باید بپردازیم و این کار را انجام خواهیم کرد.

معاون وزیر میراث فرهنگی در پاسخ به سئوالی که در خصوص آخرین تصمیمات این وزارتخانه در زمینه واگذاری ارگ راین و باغ موزه هرندی کرمان توسط صندوق احیاء گفت: روز گذشته واگذاری این دو بنا تا اعلام نظر کمیته نفایس منتفی و مقرر شد در کمیته نفایس این دو بنا بررسی شود.

او با بیان این مطلب که بخشی از این مجموعه‌ها در لیست واگذاری‌ها بود، افزود: در سال ۱۳۹۹ این بناها در کمیته نفایس مطرح نشده بود.

دارابی در ادامه سخنانش با بیان اینکه گردشگری مقاومت یکی از ابعاد صنعت گردشگری است، تصریح کرد: امسال با همکاری وزارت میراث فرهنگی بخشی از فعالیت تورگردانان به زائران مرقد شهید حاج قاسم سلیمانی اختصاص داده شده و همکاری خوبی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این رابطه داریم.

وی با بیان این مطلب که حاج قاسم قهرمان فرامرزی است، تصریح کرد: اگر بخواهیم برای نسل جوان از هویت ایرانی، قهرمانی و بیگانه ستیزی بگوییم باید برای این مرد بزرگ برنامه‌ریزی کنیم و در برنامه ما قرار دارد.

معاون وزیر میراث فرهنگی در ادامه درباره تمدن اَرَتَ و موزه جیرفت نیز گفت: سال گذشته حرایم تپه کنار صندل مشخص شد و برای این محدوده اعتباری اختصاص دادیم.

او افزود: در سال جاری برای کنار صندل چهار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده تا محوطه سازی آن را انجام دهیم، البته ساماندهی محوطه سازی را از سال گذشته شروع کرده ایم.

دارابی درباره موزه منطقه‌ای جیرفت نیز گفت: از سال ۸۶ عملیات ساخت آن متوقف شده بود و عملیات اجرایی آن با اعتباری حدود هفت  میلیارد تومان شروع شده و در سفر دولت به استان کرمان نیز ۶۰ میلیارد تومان یعنی بیشترین اعتبار برای موزه منطقه‌ای جیرفت در نظر گرفته شده است.

واگذاری ارگ راین و باغ موزه هرندی کرمان فعلا منتفی شد

واگذاری ارگ راین و باغ موزه هرندی کرمان فعلا منتفی شد

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=21846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.