• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1
براساس تفاهمنامه ایران و عراق

ورودِ موقت وسایل ‌نقلیه موتوری از طریق زمینی و آبی

  • کد خبر : 12928
  • 19 اکتبر 2022 - 10:13
ورودِ موقت وسایل ‌نقلیه موتوری از طریق زمینی و آبی
گردشگرآنلاین - کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و کلوب اتومبیلرانی بین‌المللی عراق برای تسهیل در ورودِ موقت وسایل ‌نقلیه موتوری از طریق زمینی و آبی، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش گردشگرآنلاین، بنابر اعلام روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این تفاهم‌نامه میان محمدحسین صوفی ـ رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ و طلال فنار الفیصل ـ رییس کلوب اتومبیلرانی بین‌المللی عراق ـ‌ با موضوع تسهیل ورود موقت وسایل ‌نقلیه موتوری بین دو کشور ایران و عراق با استفاده از سیستم جهانی کارنه دوپاساژ برای مدیریت ورود موقت و ضمانت خروج وسایل نقلیه موتوری از مرزهای بین‌المللی زمینی و آبی بین دو کشور، امضاء شد.

این تفاهم نامه با توجه به وجود اشتراکات متعدد بین دو کشور همسایه ایران و عراق در حوزه‌های دینی، فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و اقتصادی و در راستای توسعه روابط گردشگری بین دو کشور، با هدف تسهیل تردد زمینی و آبی اتباع ایرانی و عراقی با وسایل نقلیه موتوری به کشورهای طرف مقابل با استفاده از ظرفیت اسناد گمرگی بین‌المللی مذکور در کنوانسیون ورود موقت ۱۹۹۰ استانبول و مورد تأیید و حمایت فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی و اتحادیه جهانی گردشگری به امضاء طرفین رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه، زائران ایرانی در هر زمانی از سال یا شبانه‌روز که قصد زیارت عتبات عالیات و حرمین شریفین را داشته باشند می‌توانند از طریق مرزهای زمینی و آبی وارد کشور عراق شده و به زیارت مشرف شوند.

امکان تردد زمینی و آبی در تمام روزهای سال بین دو کشور با نظم و ساختار مورد توافق طرفین، راهکارهای تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه تسهیل در تردد زمینی و آبی، رفع موانع موجود در مرزها، راه‌های تسهیل و تسریع تردد مسافران از طریق مرزهای مشترک دو کشور، موضوعاتی است که بر اساس این تفاهم‌نامه مورد بررسی و برنامه‌ریزی قرار می‌گیرد.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۱۴ تأسیس شد و ۳ سال پس از آن به عنوان چهارمین موسسه رسمی کشور به ثبت رسید. کانون از همان سال‌ها به عضویت نهادها و سازمان‌های بین‌المللی همچون فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) و اتحادیه بین‌المللی جهانگردی (AIT) درآمد.

ورودِ موقت وسایل ‌نقلیه موتوری از طریق زمینی و آبی

ورودِ موقت وسایل ‌نقلیه موتوری از طریق زمینی و آبی

منبع: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.