• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

ورود به مناطق گردشگری دماوند ممنوع شد

  • کد خبر : 10457
  • 23 آگوست 2022 - 12:47
ورود به مناطق گردشگری دماوند ممنوع شد
گردشگرآنلاین - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: ورود به مناطق گردشگری شهرستان دماوند و طبیعت‌گردی و کوهنوردی تا پایان هفته ممنوع است.

به گزارش گردشگرآنلاین، به نقل از پایگاه خبری اداره کل محیط زیست دماوند، نقی میرزاکریمی با اشاره به ممنوعیت ورود به مناطق گردشگری این شهرستان اظهار داشت: بنابر اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند ورود به مناطق گردشگری شهرستان دماوند و طبیعت گردی و کوهنوردی تا پایان هفته ممنوع است.

وی افزود: روز گذشته یک دستگاه خودروی وانت مزدا پارک شده در حاشیه دریاچه تار به‌دلیل بی‌احتیاطی و سهل انگاری راننده گردشگر در دریاچه تار غرق شد.

رئیس اداره محیط زیست دماوند در ادامه گفت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت که با امداد افراد حاضر در دریاچه خودرو امکان خارج شدن خوردو وجود ندارد و مالک می‌بایست با استفاده از جرثقیل در اسرع وقت نسبت به خروج خودرو اقدام نماید.

میرزا کریمی ضمن گلایه از عدم رعایت ضوابط و ملاحظات گردشگری و تذکرات توسط برخی افراد خاطرنشان کرد: بنابر اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند ورود به مناطق گردشگری شهرستان دماوند و طبیعت گردی و کوهنوردی تا پایان هفته ممنوع است.

دماوند یکی از شهرهای استان تهران و مرکز شهرستان دماوند است. شهرداری دماوند در سال ۱۳۱۲ تأسیس شد. دماوند و اطراف آن به شماره ۵۶ در آثار ملی ایران در ۲۴ شهریور ۱۳۱۰ ثبت و همچنین به عنوان شهر نمونه گردشگری ایران نیز برگزیده شده‌ است. این شهر از رشد و توسعه قصبه دماوند به وجود آمده‌است، که به خط مستقیم در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی کوه دماوند و ۷۴ کیلومتری شرق شهر تهران قرار دارد. ارتفاع این شهر از سطح دریا ۱۹۶۰ متر و توسط چند رود مشروب می‌شود، یکی از مشرق که از دریاچه تار سرچشمه می‌گیرد و دیگری از شمال غربی که از مشا و تیزاب سرچشمه گرفته و پس از پیوستن به یکدیگر رود دماوند را تشکیل می‌دهند.

دریاچه تار یکی از زیباترین دریاچه‌های آب شیرین ایران به‌شمار می‌رود که برای رسیدن به آن بایستی از منطقهٔ چنار شرق گذشت.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.