• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

ورود ۱.۲ میلیون گردشگر خارجی از آبان ماه امسال تاکنون به کشور

  • کد خبر : 6931
  • 17 مارس 2022 - 15:09
ورود ۱.۲ میلیون گردشگر خارجی از آبان ماه امسال تاکنون به کشور

گردشگرآنلاین – معاون گردشگری از ورود یک میلیون و ۲۰۰ گردشگر خارجی از ابتدای آبان ماه امسال تا بیستم اسفندماه جاری وارد کشور شدند.

به گزارش گردشگرآنلاین، نشست خبری رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر با محوریت نوروز ۱۴۰۱ امروز در سال فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد. در این نشست علی‌اصغر شالبافیان به عنوان رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر توضیخاتی را در راستای اقدامات صورت گرفته توسط این ستاد را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه از شهرویورماه سال جاری و به دنبال کاهش نسبی شمار مبتلایان کرونا از یک سو و موافقت ستاد ملی کرونا با بازگشایی مرزها و صدور مجدد روادید برای گردشگران خارجی، تمهیدات لازم برای آغاز به کار ستاد خدمات سفر در دستور کار قرار گرفت، گفت: از آنجایی که برای نحوه ادامه روند بیماری کرونا چشم‌اندازی متصور نبود و قطعا نباید اقدامات به نحوی اجرا می‌شد که باعث تشویق و ترغیب به امر سفر می‌شد.

معاون گردشگری ادامه داد: مجموعه معاونت گردشگری در یک دو گانه‌ای قرار داشت که باید به نحوی برای سفرهای نوروزی ایام عید آماده می‌شد که هم هدف ساماندهی و مدیریت سفرها محقق می‌شد و هم اینکه دغدغه‌های ستاد ملی کرونا مبنی بر عدم تشویق به انجام سفر تحقق می‌یافت.

بنا به گفته این مقام مسئول، بر همین اساس از آبان ماه سال جاری تشکیل ستاد خدمات سفر در سطح استان‌ها وشهرستان‌ها با رویکرد انجام عملیات اجرایی به صورت میدانی مورد اهتمام قرار گرفت و بر اساس دستور وزرای محترم کشور و میراث فرهنگی هدایت این ستادهای استانی بر عهده استانداران محترم استان‌های مختلف کشور قرار گرفت.

شالبافیان با تاکید بر اینکه امروز خوشبختانه ستاد خدمات سفر در سطح شهرستان‌ها، بخش‌ها و حتی دهیاری‌ها به صورت فعالانه و عمل‌گرا وارد میدان شده است، بیان کرد: باتوجه به شرایط بیماری کرونا رویکرد اساسی ما محوریت دادن به تصمیمات استانی بود به این صورت که بدون نیاز به استیذان از مرکز، استان‌ها اختیار لازم برای اتخاذ تصمیمات لازم به منظور مدیریت سفرها و بیماری کرونا را به صورت هم زمان داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که یکی دیگر از رویکردهای ستاد خدمات سفر در مدیریت سفرهای نوروزی، ایجاد شرایط لازم برای تحقق سفر ایمن بود، تصریح کرد: بر همین اساس تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های لازم به منظور رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی به تاسیسات گردشگری با درنظر داشتن ایجاد اطمینان از کارکنان این تاسیسات در دستور کار قرار گرفت و انجام شد.

به گزارش گردشگر آنلاین تسنیم نوشت: معاون گردشگری همچنین اظهار کرد: به این منظور تاسیسات گردشگری ملزم شدند اقدامات انجام شده در این راستا را در سامانه‌های مشخص شده بدین منظور از جمله سامانه “جامع” و “ایران من” وارد نمایند و سپس تاییدیه دریافتی از این سامانه با به جهت امکان رویت مسافران در محل تاسیسات گردشگری نصب کنند.

این مقام مسئول توضیح داد: از دیگر رویکردها و اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی سفرها راه اندازی سامانه تلفنی ۰۹۶۲۹ و پایگاه اینترنتی www.09629.ir به منظور ارائه طلاعات لازم برای سفر، ثبت شکایات، معرفی جاذبه‌های گردشگری و … بوده است.

شالبافیان بیان کرد: در راستای احیا و رونق مجدد صنعت گردشگری اقدامات بسیاری انجام گرفته که برآیند این بوده است که از آبانماه سال جاری به وضوح نشانه‌های ایجاد تحرک در این صنعت مشاهده میشود به گونه‌ای که نزدیک یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی از ابتدای آبان ماه سال جاری تا بیستم اسفندماه وارد کشور شدند.

وی با اشاره به اینکه انجام اقدامات حمایتی اجرا توسط وزارت میراث فرهنگی در راستای رفع موانع و پشتبانی از تاسیسات گردشگری همواره مورد توجه بوده است، تاکید کرد: در همین راستا علاوه بر آن که با پیگیری‌های انجام شده در قانون سال آینده بودجه کل کشور برای تاسیسات گردشگری توفیقاتی حاصل شده است، آیین‌نامه حمایتی از تاسیسات گردشگری در هیئت دولت تصویب گردید که بر اساس آن مشوق‌هایی نظیر تعیین تعرفه خاص برای حامل‌های انرژی مصرفی توسط تاسیسات گردشگری و اولویت‌بخشی به این تاسیسات در تخصیص بودجه‌های استانی در نظر گرفته شده است.

معاون گردشگری در پایان تصویب تخصیص سوخت یارانه‌ای به شناورها و قایق‌های تفریحی و انجام حمایت‌های لازم درقالب تبصره ۱۸ از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی برای پروژه‌های نیازمند بازسازی در حوزه گردشگری با تعامل انجام گرفته با وزارت اقتصاد را از جمله دیگر اقدامات حمایتی انجام شده توسط وزارت میراث فرهنگی برشمرد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.