• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

وعده حفظ و احیاء ۱۰۰ روستای تاریخی

  • کد خبر : 19709
  • 24 آوریل 2023 - 12:46
وعده حفظ و احیاء ۱۰۰ روستای تاریخی
گردشگرآنلاین - بسته اقدام مشترک حفاظت و احیاء ۱۰۰ روستای تاریخی، فرهنگی و گردشگری کشور در افق دوساله در دستور کار مشترک معاونت میراث فرهنگی و بنیاد مسکن قرار گرفت.

به گزارش گردشگرآنلاین، علی دارابی ـ معاون میراث فرهنگی کشور ـ گفت: پیرو توافق‌های قبلی انجام‌شده و به منظور تحقق حمایت از مردم و ساکنان روستاهای تاریخی و باارزش و ارتقاء کیفیت زندگی مردم در این روستاها، بسته عملیاتی با مشارکت طرفین تهیه شده و در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: در این اقدام معاونت میراث فرهنگی که با مشارکت معاونت‌های گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و  معاونت‌های عمران روستایی و بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن آغاز شده است، حفاظت و احیاء همزمان روستای تاریخی و ایجاد زمینه رشد و توسعه یکپارچه مد نظر قرار دارد.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: فعال‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری و صنایع دستی در این روستاها برای ایجاد و توسعه اشتغال از مهمترین دستاورهای این اقدام مشترک خواهد بود که با همکاری کارگروه‌های ملی و استانی برنامه‌ریزی، هدایت و انجام می‌شود.

ایران یکی از کهن‌ترین سرزمین‌های جهان است که سکونتگاه‌های تاریخی بسیاری در گوشه و کنار خاکش از هزاران سال پیش تشکیل شده است. همین قدمتش، باعث شده تا روستاهای تاریخی بسیاری را در شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز کشور ببینیم. روستاهایی که‌ هر کدام ویژگی منحصربه‌فرد خود را دارند و به یکی از عجایب ایران تبدیل شده‌اند.

ابیانه یکی از زیباترین روستاهای ایران است که می‌گویند حدود ۱۵۰۰ سال قدمت دارد. این روستای تاریخی، یکی از اولین سکونتگاه‌های حاشیه کویری ایران است و بناهای تاریخی متعددی در این روستا وجود دارد. چیزی که ابیانه را مشهور کرده، معماری خاص و بومی بناهای تاریخی آن است. خاک قرمزی که در ابیانه وجود دارد.

یکی دیگر از زیباترین روستاهای قدیمی ایران روستای کندلوس است. این روستا در استان مازندران قرار دارد و قدمتش به حدود ۴۰۰۰ سال قبل بازمی‌گردد. اولین موزه روستایی در کندلوس ساخته شده و غیر از این، طبیعت بکر، مردمان اصیل و خانه‌های بومی این روستا همگی بر جذابیت‌های آن افزوده‌اند و باعث شده‌اند تا یکی از روستاهای گردشگری ایران همین روستا باشد.

وعده حفظ و احیاء ۱۰۰ روستای تاریخی

وعده حفظ و احیاء ۱۰۰ روستای تاریخی

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.