• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
11

ویزای درمانی ایران در دوران کرونا

  • کد خبر : 1345
  • 14 اکتبر 2021 - 16:35
ویزای درمانی ایران در دوران کرونا
گردشگرآنلاین - رشد تقاضا برای درمان در ایران از جانب اتباع خارجی در دوره پاندمی کرونا باعث شد صدور ویزای درمانی ایران به رکوردهای تازه‎ای دست پیدا کند.

به گزارش گردشگرآنلاین، بنابر اعلام های پرشیا، در سال ۱۳۹۹، طبق آمار گمرک، چهار میلیون و ۳۴۳هزار و ۱۶۳ مسافر به کشور ایران  وارد شدند که سه میلیون و ۳۰ هزار و ۴۶۴ نفرشان ایرانی بوده و ۵۱۲ هزار و ۶۹۹ نفر مسافران اتباع خارجی بوده است. با توجه به اینکه در دوران همه گیری کرونا صدور ویزاهای توریستی ایران (از سال ۱۳۹۹) متوقف شده، گردشگری ورودی ایران فقط به حوزه‌ درمانی محدود شده است. به گفته آقای تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آمار مسافرین در ۳ ماه اول سال ۱۴۰۰ برابر با ۲۷ هزار نفر بوده است که به عنوان گردشگری سلامت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وارد ایران شده‌اند. ویزای درمانی ایران یکی از محبوب ترین ویزاها برای حضور می باشد. یکی از دلایلی که خدمات درمانی به همراه ویزای درمانی ایران پرطرفدار است هزینه‌های کم درمان در ایران به نسبت کشور مبدا است.

ویزای درمانی ایران چیست؟

مانند هر فرد متقاضی، برای ورود به ایران بیماران نیز برای آنکه بتوانند به کشور دیگری برای درمان سفر کنند نیاز به ویزای دارند اما برای این هدف از سفر نوع خاصی از ویزا با عنوان ویزای درمانی صادر می‎شود. ویزای درمانی ایران معمولا برای افرادی که دارای بیماری جسمی یا متقاضی خدمات درمانی زیبای هستند صادر می‌شود. در بیشتر موارد اتباع کشورهایی که تجهیزات پزشکی آن بیماری در کشورشان فراهم نیست و یا هزینه درمان در کشور خودشان بسیار بالا است خواستار این ویزا هستند.

با توجه به ظرفیت های ایران در حوزه سلامت به خصوص نازایی، زیبایی، چشم پزشکی و خدمات آزمایشگاهی، ایران در چند سال اخیر به گردشگری درمانی و ویزای درمانی بسیار اهمیت داده است. درآمد زایی دلاری بالا باعث شده دولت ایران توجه خاصی به این نوع از خدمات و ویزا داشته باشد. در تمامی کشورهای دنیا در زمان شیوع کرونا این نوع از ویزا صادر می‎شود. متقاضیان می‌توانند با گرفتن ویزای درمانی ایران تا سه ماه بعد به ایران آمده و به مدت ۱۰ روز در این کشور اقامت نمایند. البته باید بدانید که این ۱۰ روز بسته به شرایط بیمار قابل تمدید نیز می‌باشد. برای اخد ویزای درمانی ایران شما نیاز به نامه پزشک و همپنین مجوز IPD نیز دارید. باید بدانید که در حال حاضر این ویزا در فرودگاه صادر نمی‌شود و حتما باید توسط یک آژانس مسافرتی برای اخذ این ویزا اقدام نمایید. درضمن متقاضی باید بدانند که برای پروسه درمان بیماری حتما باید ویزای درمانی نوع t  بگیرند و گرفتن ویزای تور

ویزای درمانی ایران و جراحی بینی

جالب است بدانید یکی از پرطرفدارترین خدمات درمانی جراحی های زیبایی و به ویژه جراحی زیبایی بینی است. ایران به علت داشتن پزشکان متخصص در این زمینه و همچنین داشتن تجهیزات پیشرفته مورد استقبال افراد از جای جای جهان شده است و برای استفاده از این نوع جراحی به کشور ایران سفر می‌کنند. از دیگر دلایل سفر به کشور ایران به منظور جراحی زیبایی بینی به موارد زیر می‌توان اشاره نمود:

زمان کم عمل و بستری

دوران کم نقاهت

هزینه‌های بسیار ناچیز برای متقاضیان خارجی

تعداد بیشمار متخصصین در حوزه زیبایی

سایر خدمات زیبایی از جمله دهان و دندان، زیبایی لب و گونه، انواع لیپوساکشن و پیکر تراشی نیز از جمله خدمات پرطرفدار اتباع خارجی در ایران است.

چگونه خدمات درمانی برای اتباع خارجی دریافت کنیم؟

برای گرفتن خدمات درمانی و اخذ ویزای درمانی ایران شما نیاز به یک تسهیلگر حوزه گردشگری درمانی دارید. هایپرشیا به عنوان یکی از این تسهیلگران مورد قرارداد با بیمارستان‎های دارای مجوز گردشگری سلامت برای اتباع خارجی (واحدهای IPD) برای سهولت متقاضیان پکیج‌های مناسب آقایان و خانم‌ها ارائه کرده است. هایپرشیا در این پکیج‌های درمانی از بهترین بیمارستان‌ها و خدمات درمانی در کشور ایران استفاده می‎کند. همچنین هایپرشیا به مسافرین در اخذ ویزای درمانی نیز کمک می‌کند. برای اطلاع بیشتر از خدمات هایپرشیا می‌توانید در سایت هایپرشیا از جزئیات بیشتر ویزای درمانی ایران و خدمات درمانی ایران مطلع شوید.

رعایت قوانین زیر برای اخذ ویزای درمانی ایران الزامی می‌باشد:

محل اخذ ویزای درمانی ایران باید توسط بیمار مشخص شده باشد.

صدور این ویزا معمولا بین ۱۰ تا ۱۴ روز کاری به طول می‌انجامد که البته در موارد استراری این زمان بین ۱ تا ۴ روز متغییر است.

قوانین دریافت ویزای درمانی ایران برای تمام کشورها یکسان نبوده و صدور این ویزا برای اتباع آمریکایی شاید تا چند ماه نیز به طول بیانجامد.

یستی بدین منظور خلاف قوانین کشور ایران است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.