• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7

پارک‌ های شیراز تخصصی می‌شوند

  • کد خبر : 1903
  • 16 نوامبر 2021 - 19:15
پارک‌ های شیراز تخصصی می‌شوند

گردشگرآنلاین – احداث پارک‌های موضوعی علوم، تاریخ و هنر، در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز بررسی قرار گرفت که در نهایت با اصلاحات به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار گردشگرآنلاین از شیراز، در دومین دستور کار جلسه علنی طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، درباره احداث پارک های موضوعی علوم، تاریخ و هنر، با حضور ۱۳ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت با اصلاحات به تصویب رسید.

در این مصوبه شهرداری شیراز مکلف است ظرف مدت دو ماه با استفاده از ظرفیت ها و امکانات خود و استفاده از توان علمی کارشناسان و متخصصان داخلی و تجربه سایر شهرها و کشورهای جهان، با تنظیم تفاهم نامه همکاری با نهادها و مراکز علمی پژوهشی و اشخاص حقیقی یا حقوقی برای ایجاد پارک های موضوعی در حوزه های علوم و تاریخ و هنر با استفاده از تکنولوژی های نوین و ایجاد فضای تعاملی ملموس به منظور ترغیب، تشویق و ایجاد انگیزه و خلاقیت و نوآوری و همچنین معرفی مشاهیر تاریخی و ارائه مفاهیم علمی، اعتقادی، فلسفی و اخلاقی به شکل جذاب و اثرگذار دربین نوجوانان و جوانان، با ذکر مکان های پیشنهادی در قالب لایحه به شورا ارائه کند.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، این طرح به لحاظ اینکه درباره پارک های علوم پایه تاریخ است می تواند باعث ترغیب دانش آموزان برای بازدید از پارک ها و ارتقا مباحث آموزشی شود.

علی اکبر سلطانی عنوان کرده درمورد تاریخ و هنر تفاوتی با پارک موجود در بوستان بعث دارد چرا که اون پارک جنبه گردشگری دارد اما این پارک  تاریخ و هنر با رویکرد متفاوتی است.

منبع: فارس 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1903

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.