• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

پلمب بوم‌گردی سنتی متخلف در نایین

  • کد خبر : 17482
  • 09 ژانویه 2023 - 11:07
پلمب بوم‌گردی سنتی متخلف در نایین
گردشگرآنلاین - رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نایین گفت: یک بوم‌گردی سنتی متخلف در شهرستان نایین به‌دلیل حرمت‌شکنی در ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) پلمب شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از نایین، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، اظهار کرد: از دادستان عمومی انقلاب و نیروی انتظامی به جهت اقدام و برخورد بجا با یکی از بوم‌گردی‌های سنتی که در ایام منتسب به حضرت زهرا سلام الله علیها، کار خلاف شرع و خلاف عرف انجام داده بود، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه بعضی از این اقدامات ناپسند همچنان ادامه دارد، افزود: اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نایین مامور بازرسی از تمام خانه‌های بوم‌گردی در سطح شهرستان شده است.

امام جمعه شهرستان نایین خاطرنشان کرد: این بوم‌گردی سنتی در شهر نایین با مطالبه‌گری مردم و پیگیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نایین به‌دلیل رعایت نشدن شئونات اسلامی، برگزاری مراسم عروسی مختلط و حرمت‌شکنی در ایام عزاداری فاطمیه، با دستور مقام قضایی و توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری و پلیس اطلاعات و امنیت اماکن پلمب شد.

در ادامه جلسه، محمد کریمی، سرپرست فرمانداری شهرستان نایین، پس از قرائت مصوبات توسط دبیر، تصریح کرد: در کنار اقدامات و مسائل اداری، مسائل مدنظر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نایین و سرکشی به ادارات نیز توسط این ستاد انجام شود تا در حوزه مسائل کار و کارگری، مطالبات کارگران پیگیری و موارد مدنظر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کارخانه‌ها رعایت شود.

شهر نائین مرکز شهرستان نائین در استان اصفهان می باشد که در دشت کویر قرار گرفته‌است. نایین در فاصله ۶۵ کیلومتری مرکز شهرستان ورزنه واقع شده و فاصله آن تا تالاب گاوخونی ۹۰ کیلومتر است. قدمت نائین بیش از ۳۰۰۰ سال است. نایین از شهرهای ایران باستان و یکی از ولایت‌های پنج گانه استان فارس، یعنی پایتخت هخامنشیان بوده است.

نائین شهری کویری‌ست و در زمینی صاف و هموار قرار گرفته‌است.

پلمب بوم‌گردی سنتی متخلف در نایین

پلمب بوم‌گردی سنتی متخلف در نایین

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.