• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

پل جهان‌آرای خرمشهر مرمت می‌شود

  • کد خبر : 16089
  • 10 دسامبر 2022 - 13:02
پل جهان‌آرای خرمشهر مرمت می‌شود
گردشگرآنلاین - معاون امور زیربنایی، حمل و نقل و شهرسازی شهرداری خرمشهر از انجام مرمت نقاط بحرانی پل جهان آرا در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از خرمشهر، غلامرضا ترک در خصوص وضعیت پل جهان‌آرای خرمشهر اظهار کرد: این پل در سال ۱۳۸۰ به بهره‌برداری رسید که با توجه به اینکه دفتر فنی استانداری خوزستان پیگیری این کار را انجام داده بود، اطلاعات دقیقی در مورد آن نداریم و منتظر اعلام اطلاعات فنی پل هستیم.

وی افزود: پل‌ها سازه امنیتی هستند و باید بازدیدهای دوره‌ای از آن‌ها انجام شود تا مشکلاتی که به مرور زمان ایجاد می‌شوند ترمیم و مرمت شوند اما متاسفانه به دلیل مشکلات شهرداری و بودجه‌هایی که جذب نشد و هزینه‌های بالای تامین، نگهداری و مرمت پل ‌ها، این امر برای پل‌های خرمشهر اجام نشده است.

ترک عنوان کرد: اخیرا بازدیدهای مکرری از این پل‌ها انجام شد؛ دو پل آزادی و جهان آرای خرمشهر از نظر سازه مشکلی ندارند اما مشکلات فنی جزئی دارند.

معاون امور زیربنایی، حمل و نقل و شهرسازی شهرداری خرمشهر افزود: بیشتر مشکل پل جهان آرا در عرشه پل است؛ با توجه به اینکه پل سازه مرکب فلزی و بتنی دارد و عرشه بتنی آن روی سازه فلزی قرار گرفته است، بارندگی‌ها و آب یون‌دار کارون موجب شده است رطوبت و یون‌ها روی بتن و میلگرد تاثیر بگذارد که به مروز زمان موجب فرسودگی پل می‌شود.

وی افزود: به دلیل انجام نشدن بازدیدهای دوره‌ای از این پل، برخی نقاط فرسوده شده‌اند و کاور بتن ریزش می‌کند اما این وضعیت به گونه‌ای نیست که خطر فرو ریختن پل یا سقوط خودرو وجود داشته باشد؛ شاید یکی دو قطعه بتنی کمی ریزش کنند اما نه اینکه فکر کنیم ناگهان سازه پل دگرگون می‌شود و اتفاقی مانند متروپل رخ می‌دهد.

ترک عنوان کرد: باید هر سال نسبت به ترمیم درزهای انبساطی پل اقدام کرد که متاسفانه در یکی دو سال اخیر این کار انجام نشد و به دلیل تردد ماشین آلات سنگین، درزهای انبساطی پل به ویژه بخش جنوبی آن دچار آسیب شده است که باید هر چه سریعتر مرمت شود.

معاون امور زیربنایی، حمل و نقل و شهرسازی شهرداری خرمشهر گفت: پیمانکاران مرمت درزهای انبساطی و نقاط بحرانی پل جهان آرا انتخاب شده‌اند و در روزهای آینده، این پل مسدود و مرمت خواهد شد و امیدوارم در مدت دو سه روز نسبت به بازگشایی پل اقدام شود.

پل جهان‌آرای خرمشهر مرمت می‌شود

پل جهان‌آرای خرمشهر مرمت می‌شود

منبع: شهرداری خرمشهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.