• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
در راستای توانمندسازی اقتصادی جوامع آسیب‌پذیر صورت گرفت

پیشنهاد روستای دویدوخ راز و جرگلان به سازمان یونیدو

  • کد خبر : 9510
  • 31 جولای 2022 - 9:38
پیشنهاد روستای دویدوخ راز و جرگلان به سازمان یونیدو
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان شمالی از پیشنهاد روستای دویدوخ شهرستان راز و جرگلان به سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در راستای ارتقای معیشت و توانمندسازی اقتصادی جوامع آسیب‌پذیر خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، علی مستوفیان تصریح کرد: در دیدار با مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت که در روزهای گذشته صورت گرفت، مقرر شد برنامه‌ریزی لازم برای ارتقای معیشت و توانمندسازی اقتصادی جوامع محلی روستای دویدوخ شهرستان راز و جرگلان از طریق توسعه فراگیر و پایدار زنجیره ارزش صنایع‌دستی با همکاری سازمان یونیدو انجام گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: روستای دویدوخ راز و جرگلان خراسان شمالی با وجود سابقه طولانی در تولید صنایع‌دستی از جمله فرش دوروی ابریشم که در این زمینه شهره جهانی شده به یکی از جذابیت‌های گردشگری این منطقه تبدیل شده است.

مستوفیان افزود: یونیدو یا سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (The United Nations Industrial Development Organization (UNIDO)) یک سازمان تخصصی سازمان ملل متحد است که مقر آن در وین است. هدف اصلی این سازمان ارتقا و تسریع توسعه صنعتی در کشورهای در حال توسعه یا اقتصادهای در حال گذار و توسعه روابط صنعتی بین‌المللی است.

او تأکید کرد: از اهداف این سازمان می‌توان به از بین بردن فقر از طریق فعالیت‌های مولد با ایجاد اشتغال در بخش خصوصی، تولید محصولات رقابتی با ظرفیت تجاری‌سازی اشاره کرد.

یونیدو یا سازمان توسعه صنعتی ملل متحد یک سازمان تخصصی سازمان ملل متحد است که مقر آن در وین است. هدف اصلی این سازمان ارتقاء و تسریع توسعه صنعتی در کشورهای در حال توسعه یا اقتصادهای در حال گذار و توسعه روابط صنعتی بین‌المللی است.

به رسم هدایت اولیهٔ رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال، بخش خصوصی نقش مرکزی در از بین بردن فقز و دستیابی به اهداف توسعهٔ هزاره را ایفا می‌کند. توسعهٔ صنعتی تحت رهبری بخش خصوصی، سهم عمده‌ای را در ب وقوع پیوستن تغییرات ساختاری موردنیاز ایجاد می‌کند که می‌تواند اقتصادهای کشورهای فقیر را در مسیر رشد اقتصادی قابل قبول قرار دهد؛ بنابراین خدمات سازمان یونیدو بر ایجاد شتغال و درآمد کافی برای پوشش دادن فقر متمرکز است. (هم‌اکنون این خدمات برای کشورهای در حال توسعه تعبیه شده و از توصیه‌های سیاسی صنعتی تا کارآفرینی و توسعه صنتی، و از بهبود تکنولوژی و سرمایه‌گذاری تا تدارک انرژی روستایی برای مصارف تولیدی را در بر می‌گیرد)

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.