• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

چند تذکر برای بدر کردن ۱۳ فروردین!

  • کد خبر : 19394
  • 03 آوریل 2023 - 11:21
چند تذکر برای بدر کردن ۱۳ فروردین!
گردشگرآنلاین - سیزده بدر و یا روز طبیعت در فرهنگ ایرانیان بهانه‌ای برای حضور در دامان طبیعت و ثبت لحظات شیرین و ماندگار در کنار خانواده هاست.

به گزارش گردشگرآنلاین، هر چند سیزده بدر سال ۱۴۰۲ با ایام مبارک “رمضان” ماه میهمانی خدا تقارن دارد ولی باز هم جمع کثیری از افراد برنامه‌ریزی می‌کنند تا ضمن پرداختن به فرایض دینی این روز را در طبیعت و در کنار خانواده‌های خود بگذرانند.

برای همین منظور مسئولان امنیتی و انتظامی در کنار مسئولان و متولیان حفاظت و صیانت از منابع طبیعی، محیط زیست و تفرجگاه‌ها تدابیر لازم را برای جلوگیری از هتک حرمت به باورهای دینی، حفظ حرمت روزه‌داران و ممانعت از آسیب رسیدن به جنگل‌ها، مراتع و سایر عرصه‌های محیط زیست در این روز اندیشیده‌اند.

لزوم احساس مسئولیت در حفظ منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان امروز شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مردم در سیزده بدر همزمان با روز طبیعت در راستای حفاظت از جنگل‎‌ها و مراتع به عنوان همیاران منابع طبیعی کوشا باشند، اظهار کرد: همه باید به عنوان محافظان طبیعت برای حفاظت از این منابع با ارزش نقش تأثیرگذار داشته باشیم.

حمید سلامتی احساس مسئولیت در حفظ منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع را از الزامات برشمرد و ادامه داد: مسافران و گردشگرانی که در روز طبیعت از تفرجگاه‌های طبیعی جنگلی و یا پارک ها استفاده می‌کنند باید از شکستن سرشاخه‌های درختان خودداری کنند.

وی پرهیز از روشن کردن آتش را از راهکارهای کاهش آسیب زدن به طبیعت دانست و افزود: افرادی که اقدام به برافروختن آتش می‌کنند باید از خاموش شدن آتشی که در جنگل روشن کرده‌اند اطمینان پیدا کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان رها کردن پسماند و زباله به ویژه زباله‌های پلاستیکی و شیشه‌ای را از دیگر معضلات طبیعت گردی برشمرد و خاطرنشان کرد: اینگونه زباله‌ها بر اثر تابش نور خورشید همچون ذره بین عمل کرده و باعث آتش سوزی می‌شوند که خسارت‌های جبران ناپذیری را به طبیعت وارد می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه گردشگران باید محل اسکان و اتراق خود را با توجه به فصل رویش گیاهان و نهال‌ها در اماکنی انتخاب کنند که پوشش گیاهی و جنگلی کمتری دارد، یادآور شد: منابع طبیعی سالم جزء سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود و همگان باید با استفاده از این ارزش‌های خدادادی و با رعایت اخلاق طبیعت گردی در حفظ طبیعت و این منابع با ارزش تلاش کنند.

اعمال محدودیت‌های ترافیکی در روز ۱۳ فروردین

رئیس پلیس راهور گلستان گلستان‌نیز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه همزمان با روز طبیعت محدودیت‌های ترافیکی در استان اعمال می‌شود، تصریح کرد: در همین راستا از ساعت ۷ صبح روز یکشنبه ۱۳ فروردین از ورود کلیه وسایل نقلیه سنگین به ویژه اتوبوس و کامیون و همچنین وانت بارهایی که اقدام به حمل مسافر در عقب خودرو کرده‌اند ممانعت بعمل خواهد آمد.

سرهنگ عباس مهاجربسطامی با تأکید بر اینکه همچنین خودروها و موتورسیکلت‌هایی که رانندگان آنها اقدام به رفتارهای مخاطره‌آمیز و نامتعارف کنند توقیف و به پارکینگ منتقل خواهند شد، افزود: در سایر تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری استان نیز محدودیت‌هایی ترافیکی یاد شده اعمال می‌شود و گردشگران و مسافران باید تذکرات پلیس را جدی بگیرند.

آماده باش مأموران یگان حفاظتی استان گلستان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز در گفت و گو با اصحاب رسانه با بیان اینکه هم استانی‌ها در صورت وقوع حوادثی همانند آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها و یا هرگونه تخریب موارد را در اسرع وقت به یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند، اضافه کرد: شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ آماده پاسخگویی به هموطنان در هنگام بروز هر نوع حادثه‌ای است.

سرهنگ عیسی گلبینی از آماده باش مأموران یگان حفاظتی اداره کل منابع طبیعی استان گلستان خبر داد و عنوان کرد: مأموران برای مقابله با هر نوع حادثه‌ای آموزش‌های لازم را دیده‌اند و قطعاً در روز سیزده بدر در صحنه خواهند بود.

چند تذکر برای بدر کردن ۱۳ فروردین!

چند تذکر برای بدر کردن ۱۳ فروردین!

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.