• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

«کاروانسرای عباسی کوهپایه» اثری ارزشمند بر سر راه جاده ابریشم

  • کد خبر : 10945
  • 03 سپتامبر 2022 - 9:33
«کاروانسرای عباسی کوهپایه» اثری ارزشمند بر سر راه جاده ابریشم
گردشگرآنلاین - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوهپایه گفت: شهر کوهپایه از هزاران سال گذشته مورد توجه ایران باستان قرار داشته و به واسطه قرارگیری در مسیر جاده ابریشم یکی از مراکز تبادلات تجاری بوده به همین دلیل در دوران صفویان و در زمان شاه‌عباس اول کاروانسرای عباسی احداث شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین از اصفهان، سعید ملکیان درباره کاروانسرای عباسی کوهپایه، اظهار کرد: این کاروانسرا در استان اصفهان و در ۷۵ کیلومتری شرق اصفهان کیلومتر ۶۰ جاده نائین و در شهر کوهپایه مرکز شهرستان کوهپایه واقع شده است و دارای ۲۵ اتاق بوده که طراحی و معماری اتاق‌ها زندگی دوران ایران باستان را تداعی می‌کند. اتاق‌های شاه‌نشین کاروانسرای کوهپایه اصفهان در طبقه اول واقع است که در گذشته محل استراحت شاه عباس بوده است.

وی افزود: به لحاظ اینکه شهر کوهپایه از هزاران سال گذشته مورد توجه ایران باستان قرار داشته و به واسطه قرارگیری در مسیر جاده ابریشم یکی از مراکز تبادلات تجاری بوده است به همین دلیل در دوران صفویان و در زمان شاه‌عباس اول کاروانسرای عباسی احداث شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کوهپایه، گفت: کاروانسرای عباسی تحت مالکیت اداره اوقاف است و در سال ۱۳۸۵ توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان مرمت و بازسازی شده و در اختیار سرمایه‌گذار بخش خصوصی قرار گرفته و تبدیل به هتل سنتی شد.

ملکیان خاطرنشان کرد: روزانه گردشگران خارجی و داخلی زیادی از این بنای ارزشمند دیدن می‌کنند. این بنا به شماره ۲۶۹۸ در فهرست ثبت ملی قرار گرفت و در سال ۱۴۰۰ مورد بازدید ارزیاب و کارشناس یونسکو جهت ثبت جهانی قرار گرفت و در تلاش هستیم به زودی در فهرست ثبت جهانی قرار گیرد.

کاروانسرای عباسی کوه پا اصفهان بنایی تاریخی است که با قدمت بیش از ۴۵۰ سال پیش، در دوره صفویه ساخته شد. این کاروانسرا طی بازسازی های انجام شده و با حفظ معماری سنتی، در سال ۱۳۹۱ تغییر کاربری داد و با نام هتل سنتی کاروانسرای عباسی کوهپایه شروع به فعالیت کرد.

با اقامت در کاروانسرا ۳ ستاره عباسی کوه پا اصفهان می توان از خدمات و امکاناتی نظیر: رستوران سنتی (واقع در محوطه)، کافی شاپ، نمازخانه، فروشگاه صنایع دستی، تاکسی سرویس ۲۴ ساعته، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در محوطه، ویدئو کنفرانس، سالن چند منظوره، پارکینگ رایگان و غیر مسقف، اینترنت رایگان در لابی، چشم انداز رو به حیاط، کارکنان آموزش دیده و مسلط به زبان انگلیسی، خشکشویی، پذیرش شبانه روزی، اتاق چمدان و غیره بهره‌مند شد.

«کاروانسرای عباسی کوهپایه» اثری ارزشمند بر سر راه جاده ابریشم

«کاروانسرای عباسی کوهپایه» اثری ارزشمند بر سر راه جاده ابریشم

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.