• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

کشف بقایای یک کشتی الیزابتی

  • کد خبر : 17224
  • 03 ژانویه 2023 - 9:46
کشف بقایای یک کشتی الیزابتی
گردشگرآنلاین - بقایای به جای مانده از یک کشتی تاریخی متعلق به عصر الیزابت در انگلستان کشف شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، کارگرانی که برای لایروبی سنگدانه‌های معدنی در «کنت» ‌ واقع در انگلستان مشغول فعالیت بودند، الوارهای یک کشتی تاریخی را کشف کردند.

پس از مشخص شدن میزان اهمیت این اکتشاف، «شورای شهرستان کنت» متخصصان باستان شناسی را با حمایت مالی موسسه «هیستوریک اینگلند» مأمور کاوش و بررسی کرد.

آنچه که باستان‌شناسان تاکنون کشف کردند، یک کشتی نادر الیزابتی است. تجزیه و تحلیل درخت‌گاه‌شماری نشان می‌دهد که الوارها بین سال‌های ۱۵۵۸ تا ۱۵۸۰ میلادی و در زمان سلطنت ملکه الیزابت اول قطع شده‌اند.

در آن زمان، انگلستان در دوره مهم ساخت کشتی قرار داشت، زمانی که کشتی‌ها از ساختار کلینکر سنتی (مشابه کشتی‌های وایکینگ) به کشتی‌های طرح‌محور تبدیل شدند؛ روشی که در ساخت کشتی نظامی معروف «مری رز» (۱۵۱۱ میلادی) و کشتی‌هایی مختص اکتشاف و استعمار «دنیای جدید» استفاده شد.

«آندریا همل» یک باستاشناس دریایی می‌گوید: «پیدا کردن یک کشتی متعلق به اواخر قرن شانزدهم که در رسوبات یک معدن قرار داشت، یک کشف غیرمنتظره، اما بسیار خوشایند بود. این کشتی می‌تواند در مورد دوره‌ای از تاریخ جزئیات ارائه دهد که اطلاعات کمی از کشتی‌سازی آن دوره در دست داریم.»

این کشتی با استفاده از بلوط انگلیسی ساخته شده است.

عصر الیزابت دوره‌ای در تاریخ انگلستان است که با فرمانروایی الیزابت یکم (۱۵۵۸–۱۶۰۳) متمایز می‌شود. تاریخ‌نگاران معمولاً از این دوره به‌عنوان دوران طلایی تاریخ انگلستان یاد می‌کنند. نماد «بریتانیا» (Britannia)، که نخستین بار در سال ۱۵۷۲ استفاده شد، از آن پس اغلب به نشانهٔ عصر الیزابت به‌عنوان عصر روشنگری (رنسانس) انگلستان به‌کار رفت که غرور ملی را توسط آرمان‌های کلاسیک، توسعهٔ بین‌المللی، و پیروزی نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا بر اسپانیا القا کرد. اسپانیا در آن هنگام پادشاهی‌ای رقیب و منفور بود.

دوره ویکتوریا و اوایل قرن بیستم عصر الیزابت را ایده‌آل ساخت. دانشنامه بریتانیکا خاطر نشان می‌سازد که دوران طولانی حکومت الیزابت دوران طلایی انگلستان بود.

کشف بقایای یک کشتی الیزابتی

کشف بقایای یک کشتی الیزابتی

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.