• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5

کشف تجهیزات پزشکی در گور رومی

  • کد خبر : 19941
  • 29 آوریل 2023 - 10:29
کشف تجهیزات پزشکی در گور رومی
گردشگرآنلاین - باستان‌شناسان با کاوش در مجارستان مجموعه‌ای از تجهیزات پزشکی را در گور یک پزشک رومی کشف کردند.

به گزارش گردشگرآنلاین، کاوشی که با همکاری باستان‌شناسان دانشگاه «اوتووش لوراند» در مجارستان صورت گرفت به کشف مجموعه‌ای از ابزارهای فلزی متعلق به قرن یکم میلادی منجر شد.

این تجهیزات پزشکی در دو جعبه چوبی و به همراه یک پزشک در گور رومی دفن شده بودند. این ابزارها که برای امور پزشکی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، چند سوزن، پنس و چاقوی‌های جراحی مسی با تیغه‌های قابل تعویض را شامل می‌شدند.

بر اساس نتیجه بررسی اسکلتی که به همراه این تجهیزات کشف شد، این اسکلت به مردی تعلق دارد که در زمان مرگ حدود ۵۰ تا ۶۰ ساله بوده است و با توجه به این‌که هیچ اثری از جراحت یا بیماری در بقایای او دیده نمی‌شود، علت مرگ این مرد نامشخص است. با این حال بررسی این اسکلت برای کشف اطلاعات بیشتر درباره هویت این مرد ادامه خواهد داشت.

به گفته محققان فقط یک نمونه مشابه از این تجهیزات پزشکی متعلق به این دوره از تاریخ تاکنون کشف شده است و محل اکتشاف قبلی شهر باستانی «پمپئی» بوده است.

به گزارش گردشگر آنلاین، دانشگاه اوتووش لوراند یا به اختصار اِلته، دانشگاه تحقیقاتی دولتی بوداپست در مجارستان است. الته که در ۱۶۳۵ تأسیس شده، یکی از بزرگترین و معتبرترین موسسات آموزش عالی دولتی در مجارستان است. ۲۸٬۰۰۰ دانشجو در هشت دانشکده و مؤسسات تحقیقاتی این دانشگاه در بوداپست مشغول آموزش هستند. دانشگاه اوتووش لوراند تاکنون برنده ۵ جایزه نوبل و جوایزی چون ولف، فولکرسون و آبل بوده‌است.

الته در ۱۶۳۵ توسط کاردینال پتر پازمانی در نادی‌سومبات، پادشاهی مجارستان (امروز اسلواکی) به عنوان دانشگاه کاتولیک برای آموزش الهیات و فلسفه تأسیس شد. پس از انتقال دانشگاه در ۱۷۷۰ به بودا، تا ۱۸۷۳ به عنوان دانشگاه سلطنتی پِشت و پس از آن تا ۱۹۲۱ به عنوان دانشگاه بوداپست نامگذاری شد؛ پس از ۱۹۲۱ به نام بنیانگذار آن به دانشگاه سلطنتی پازمانی پِتِر تغییر نام پیدا کرد. پس از ۱۹۴۹ با جدایی دانشکده الهیات از علوم دانشگاه وارد دورهٔ جدیدی شد؛ نام کنونی دانشگاه از ۱۹۵۰ به نام یکی از مشهورترین فیزیک‌دانان مجار لوراند اوتووش گذاشته شده‌است.

کشف تجهیزات پزشکی در گور رومی

کشف تجهیزات پزشکی در گور رومی

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.