• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4

کشف حکاکی‌های ۱۴هزار ساله در اسپانیا

  • کد خبر : 9537
  • 31 جولای 2022 - 12:57
کشف حکاکی‌های ۱۴هزار ساله در اسپانیا
گردشگرآنلاین - باستان‌شناسان دانشگاه بارسلونا از کشف حکاکی‌هایی با قدمت حدود ۱۴هزار سال خبر دادند.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از آرت‌نیوز، باستان‌شناسان دانشگاه بارسلونا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: حکاکی‌هایی روی سنگ‌ کشف کرده‌اند که به حوالی ۱۴هزار سال قبل تعلق دارد. این حکاکی‌ها که به دوران «پارینه‌سنگی زبرین» بازمی‌گردد، در نزدیکی شهر «لریدا» اسپانیا کشف شده‌اند.

باستان‌شناسان پیش‌تر در محل کشف این حکاکی‌ها کاوش کرده بودند و اسکلت زنی که اکنون با نام «لینا» شناخته می‌شود را نیز کشف کرده بودند. «لینا» همچنین نام غاری است که این اسکلت در آن کشف شده بود.

با توجه به تاریخ‌گذاری رادیوکربن، حکاکی‌هایی که اخیرا کشف شده‌ است، چند قرن از اسکلت «لینا» قدیمی‌تر هستند. به گفته باستان‌شناسان، این تکه سنگ‌ها می‌تواند در جمع‌آوری اطلاعات دقیق‌تر درباره نخستین ساکنان منطقه شمالی اسپانیا مفید باشد.

این حکاکی‌ها با چشم‌های غیر مسلح قابل مشاهده نیستند، اما اسکن سه بعدی که از آن‌ها ساخته شده است، تصویر نوعی بز کوهی اسپانیایی حکاکی شده را نشان می‌دهد.

این نوع از بز کوهی اسپانیایی از سال ۲۰۰۰ میلادی منقرض شده‌ است.

به گزارش گردشگر آنلاین، اسپانیا با نام رسمی پادشاهی اسپانیا، کشوری مستقل در شبه جزیره ایبری واقع در اروپای غربی و عضو اتحادیه اروپا است. سرزمین اصلی این کشور از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و تنگه جبل‌الطارق، از شمال و شمال شرق با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از غرب و شمال غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس هم‌مرز است. مرز این کشور با پرتغال «به طول ۱۲۱۴ کیلومتر» طولانی‌ترین مرز یکپارچه در اتحادیه اروپا است.

در طول چهار دهه گذشته صنعت گردشگری اسپانیا بسیار پیشرفت کرده‌است به‌طوری‌که به دومین صنعت گردشگری بزرگ دنیا بدل شده‌است و در سال ۲۰۰۶ ارزش آن حدود ۴۰ میلیارد یورو برابر با ۵٪ تولید ناخالص داخلی کشور بوده‌است. امروزه اقلیم، آثار تاریخی و فرهنگی، موقعیت جغرافیایی و امکانات رفاهی این کشور باعث شده تا گردشگری به یکی از صنایع اصلی و همچنین منبع درآمد و اشتغال ثابت برای این کشور بدل شود. سازوکار رتبه‌بندی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در اسپانیا بسیار سختگیرانه‌تر از دیگر کشورهای اروپایی است و به همین دلیل هتل‌های اسپانیایی سطح بالاتر و گرانتر از دیگر کشورهای اروپایی است.

منبع: آرت‌نیوز

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.