• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

کشف سکه‌های تاریخی در ورامین

  • کد خبر : 15031
  • 14 نوامبر 2022 - 10:05
کشف سکه‌های تاریخی در ورامین
گردشگرانلاین - رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان ورامین از کشف و ضبط ده ها اشیای تاریخی، فلزی، سنگی، آجری، سفالی، کاغذی و ... هنگام بازرسی از یک منزل در ورامین خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، محمدرضا تاجیک اظهار کرد: این اشیا شامل ۴۴ عدد از سکه‌های تاریخی در ورامین که  به همراه تعدادی سنگ قبر تاریخی، کتیبه آجری، ظرف سفالی، نسخه های خطی و … بوده که پس از صورتجلسه، تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان تهران شد.

وی افزود: در پی تماس نیروی انتظامی مبنی بر کشف تعدادی اشیای تاریخی در شهر ورامین، این موضوع از طریق یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی شهرستان ورامین در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این خصوص صورتجلسه‌ای تنظیم شد و اشیای مکشوفه مورد بازدید کارشناسان اداره‌ کل میراث‌فرهنگی استان تهران قرار گرفت و تعدادی از این اشیا، تاریخی تشخیص داده شد.

تاجیک تصریح کرد: این اشیا شامل ۴۴ سکه تاریخی به همراه تعدادی سنگ قبر تاریخی، کتیبه آجری، ظرف سفالی، نسخه های خطی و … است که پس از صورتجلسه تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان تهران شد.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ورامین در پایان ضمن تقدیر از توجه، همراهی و پیگیری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شهرستان گفت: با دستگیری متهم و تشکیل پرونده قضائی، هم‌اکنون این موضوع از طریق مرجع قضائی درحال رسیدگی است.

وَرامین مرکز شهرستان ورامین در جنوب شرقی استان تهران است. جمعیت این شهر طبق آمار سال ۹۵ برابر با ۲۲۵٬۶۲۸ بوده‌است. اکثر مردم این شهر به زبان فارسی صحبت می‌کنند، امّا گروه‌های قومیتی مختلفی در طول قرن‌ها به این شهر کوچیده‌اند.

ورامین از آغاز سده‌های نخستین اسلامی به عنوان یکی از نقاط مرکزی شیعیان مطرح شد ولی اوج شکوفایی آن تا پیش از دوران معاصر، در دورهٔ ایلخانان مغول بود و بناهای تاریخی شاخص این شهر مانند مسجد جامع و برج علاالدوله به این دوره تعلّق دارند. ورامین از آغاز حکومت قاجاریان و پایتخت شدن تهران رونق بیشتری یافت و در دوران پهلوی با ساخته‌شدن کارخانه‌ها، مانند کارخانه قند بر اهمیت آن افزوده شد.

کشف سکه‌های تاریخی در ورامین

کشف سکه‌های تاریخی در ورامین

منبع: اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تهران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.