• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

گران‌ترین ساختمان‌های جهان کدامند؟

  • کد خبر : 21003
  • 22 می 2023 - 14:17
گران‌ترین ساختمان‌های جهان کدامند؟
گردشگرآنلاین - گران‌ترین ساختمان‌های جهان شامل استادیوم ومبلی، تایپه ۱۰۱، برج آنتیلیا، مارینا بی‌سندز، برج پرنسس و ابراج‌البیت مکه می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، بناهای بسیاری در جهان یافت می‌شوند که امکانات منحصربه‌فرد دارند و برای ساختن آن‌ها هزینه زیادی شده است. شاید برای شما نیز به‌عنوان یک گردشگر جالب باشد که بدانید ساختمان‌های گران‌قیمت دنیا با چه هزینه و در چه زمانی ساخته شده‌اند. بعضی از این ساختمان‌ها و برج‌های زیبا، تجاری هستند و بیشتر از این‌که صحبت از ارتفاع آن‌ها باشد، هزینه‌ای که برای ساختن این بناها شده است، اهمیت دارد. در واقع میلیاردها دلار برای ساختن بزرگ‌ترین سازه‌های دنیا هزینه شده است، اما این بناها کجا هستند و به چه منظور ساخته شده‌اند. در ادامه به معرفی گران‌ترین ساختمان‌های جهان و هزینه ساختن آن‌ها می‌پردازیم.

استادیوم ومبلی، لندن انگلستان

استادیوم ومبلی با ظرفیت ۹۰ هزار نفر در شهر لندن قرار دارد و به‌عنوان ورزشگاه ملی انگلستان شناخته می‌شود. هزینه ساخت استادیوم ومبلی حدود ۱.۲ میلیارد دلار برآورد شده است. این ورزشگاه در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ خراب شد و در سال ۲۰۰۷ مورد بازسازی قرار گرفت. این استادیوم، محل برگزاری بازی‌های تیم ملی فوتبال انگلستان است و دومین ورزشگاه بزرگ اروپا محسوب می‌شود.

هتل پالاتزو، لاس‌وگاس آمریکا

پالاتزو (Palazzo)، یکی از بهترین هتل‌های لاس‌وگاس است که از سال ۱۹۹۹ به روی عموم باز شد. برای ساخت این هتل مجلل ۱.۵ میلیارد دلار هزینه شد. کانال‌هایی که از وسط ساختمان این هتل عبور می‌کنند، آن را به نام ونیزی معروف کرده‌اند. در اتاق‌های این هتل، همه چیز برای اقامت راحت تدارک دیده شده است و طراحی داخلی شیک و مدرن آن چشم هر بیننده‌ای را به سوی خود جذب می‌کند.

برج تایپه ۱۰۱، تایوان

تایپه ۱۰۱ که قبلاً به‌عنوان مرکز مالی تایپه شناخته می‌شد، برای سالیان طولانی لقب بلندترین برج دنیا را از آن خود کرده بود. این سازه ۵۰۸ متر ارتفاع دارد و به همین دلیل دومین ساختمان اداری بلند دنیا نامیده می‌شود. برای ساخت تایپه ۱۰۱، در مجموع ۱.۸ میلیارد دلار هزینه شده است.

برج آنتیلیا، بمبئی، هند

این برج تنها اقامتگاهی است که در لیست گران‌ترین ساختمان‌های جهان قرار گرفته است. آنتیلیا، خانه موکش آمبانی، ثروتمندترین کارآفرین هند است و در مجموع ۲۷ طبقه دارد. ساخت این بنا حدود دو میلیارد دلار هزینه داشته است. این عمارت دارای یک اتاق برفی است که برای فرار از گرمای بمبئی، برف مصنوعی را از سقف به سمت ساکنان منزل پرتاب می‌کند. برج آنتیلیا در یکی از گران‌ترین خیابان‌های هند قرار دارد و گیاهان خانه به‌عنوان منبعی برای تأمین انرژی عمل می‌کنند. آن‌ها با جذب نور و انرژی خورشید در تابستان، فضای داخل خانه را خنک و در زمستان، گرم نگه می‎‌دارند.

برج پرنسس، دبی، امارات

برج پرنسس، دومین سازه بلند دبی است که ارتفاع آن به ۴۱۴ متر می‌رسد. این ساختمان دارای ۱۰۱ طبقه بالای زمین و شش طبقه زیر زمین است. برج پرنسس دارای آپارتمان‌های مسکونی، فروشگاه‌های مختلف، یک مرکز تناسب اندام، سونا، مهدکودک، مرکز بازی، خرده فروشی‌ها و بوتیک‌های متنوع است. برای ساخت این بنا ۲.۱۷ میلیارد دلار هزینه شده است.

کاخ امارات، ابوظبی، امارات

کاخ امارات، یک هتل مجلل گران‌قیمت است که در یک ساحل خصوصی قرار دارد و توسط ۲۱۰ هکتار باغ احاطه شده است. این بنا شامل ۱۱۴ گنبد منحصربه‌فرد و تزئینی است و کانون توجهات گردشگران محسوب می‌شود. این پروژه بلندپروازانه در سال ۲۰۰۵ تکمیل شد و ساخت آن ۴.۴۶ میلیارد دلار هزینه داشت. کاخ امارات با به‌کارگیری نیروی انسانی زیاد و تجهیزات بسیار ساخته شده است و هر ساله بر تعداد متقاضیان اقامت در آن افزوده می‌شود.

مارینا بی‌سندز، سنگاپور

مارینا بی‌سندز، دومین ساختمان گران‌قیمت جهان محسوب می‌شود که بارزترین ویژگی آن اسکای پارک (SkyPark) 1100 فوتی است. این استراحتگاه حدود چهار هزار نفر را در خود جای می‌دهد و هزینه کل مجموعه در زمان تکمیل آن در سال ۲۰۱۰، شش میلیارد دلار برآورد شده است.

ابراج البیت، مکه، عربستان سعودی

ابرج البیت، گران‌ترین ساختمان جهان به شمار می‌رود که در شهر مکه، عربستان سعودی واقع شده است. در واقع ابراج‌البیت، مجموعه‌ای از هفت برج است و هدف از ساخت آن‌ها، مدرن‌سازی مکه و ارائه تسهیلات عالی برای هزاران زائر مسلمانی است که هر ساله به این مکان مقدس سفر می‌کنند. برج مرکزی این مجموعه، برج ساعت سلطنتی مکه است که چهارمین سازه بلند مستقل جهان محسوب می‌شود. در قسمت بالای برج، یک ساعتی چهار وجهی قرار دارد و دارای بزرگ‌ترین صفحه ساعت جهان است که ۱۳۰۰ فوت بالاتر از سطح زمین قرار دارد. ابرج‌البیت دارای هتل‌های بین‌المللی، نماز خانه، رستوران، موزه اسلامی، فروشگاه‌های کفش و لباس و کالاهای لوکس، فروشگاه خرید ساعت است.

گران‌ترین ساختمان‌های جهان کدامند؟

گران‌ترین ساختمان‌های جهان کدامند؟

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=21003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.