• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

گردشگری، اقتصاد بافت تاریخی را رونق می بخشد

  • کد خبر : 6549
  • 05 مارس 2022 - 10:09
گردشگری، اقتصاد بافت تاریخی را رونق می بخشد

گردشگرآنلاین – معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: رونق گردشگری شیراز با برنامه ریزی بلند مدت و تلاش در حفظ شناسانه شهر ممکن می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، محمد فرخ‌زاده در حاشیه بازدید سرزده از بافت تاریخی شیراز بیان کرد: رونق گردشگری شیراز با برنامه ریزی بلند مدت و تلاش در حفظ شناسانه شهر ممکن می‌شود که آن هم در سایه همدلی و تعامل بین فعالان گردشگری و متولیان امر امکان پذیر است‌.

به نقل از معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، او هدف از این بازدید را نظارت بر آماده سازی و رعایت پروتکل‌های مصوب ستاد کرونا در این مناطق و ارزیابی رضایت مسافرین و مهمانان شهر شیراز از سطح کیفیت در ارائه خدمات عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استان اضافه کرد: بررسی مشکلات مربوط به منازل بوم گردی بافت تاریخی از زبان خود مالکین، رصد آسیب‌های و معضلات اجتماعی موجود در بافت و  ساز و کار قانونی مدیریت و کنترل آنها از طریق ارجاع به متولیان امر مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

فرخ‌زاده با تاکید بر این که در راستای ارتقای مطلوب ارائه خدمات در بافت بازدید و نظارتپها پیوسته و ادواری انجام خواهد شد، عنوان کرد: هدف غایی از بازدیدهای سرزده بررسی راهکارهای علمی و عملی به منظور ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات به مردم است.

بصیری با بیان اینکه بافت تاریخی شهر شیراز در بین بافت های تاریخی کشور منحصر به فرد است افزود: از دوره یعقوب لیث صفا مسجد جامع عتیق، از دوره اتابکان مسجد نو معروف به (مسجد شهدا)، دوره صفویه مدرسه خان، مجموعه زندیه با مساحت بالغ بر ۲۳ هکتار و پس از آن در دوره قاجار بیش از ۶۷ مسجد ارزشمند و تاریخی در دل این بافت قرار دارد که شاخص ترین این مساجد مسجد نصیر الملک است.
وی ادامه داد: محلات متعددی در دل بافت تاریخی وجود دارد که یکی از این محلات گذر سنگ سیاه است، این گذر نام یکی از محله‌های شیراز قدیم است که به دلیل وجود سنگ سیاه چهار گوشی است که در محوطه آرامگاه سیبویه قرار دارد، به این نام شهرت یافته است.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.