• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
7
پیام ضرغامی به مناسبت پایان نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و ملی صنایع‌دستی تهران

گردشگری حق طبیعی همه آحاد ملت است

  • کد خبر : 5892
  • 03 فوریه 2022 - 16:25
گردشگری حق طبیعی همه آحاد ملت است

گردشگرآنلاین – وزیر میراث فرهنگی در پیامی به مناسبت پایان پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین ملی صنایع‌دستی تهران گفت:گردشگری حق طبیعی همه مردم است و صنایع و هنرهای دستی هم، مورد توجه مردم هنرشناس است. باید به این مطالبه بزرگ ملی، پاسخی در خور دهیم.

به گزارش گردشگرآنلاین، وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در پیام خود به مناسبت پایان پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین ملی صنایع‌دستی تهران گفت: «پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران به پایان رسید. خوشبختانه رویکردهای جدید و نوآورانه، مورد توجه و استقبال کارشناسان و مردم قرار گرفت.

هرچند محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، انجام برخی اقدامات مفید و دیدنی را از برگزارکنندگان سلب کرد، ولی با رعایت همین چارچوب، کارنامه متفاوت و قابل قبولی ارائه شد.

از همه‌ی هنرمندان و فعالان حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی، مدیران و مقامات ارشد کشوری، اداره‌کنندگان غرفه‌ها، همکاران استانی، مسئولان اجرایی، اصحاب رسانه، مهمانان خارجی و به ویژه مردم عزیزمان که ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور گرم و اظهار محبت‌های فراوان‌شان، دلگرمی خاصی به فرزندان خدمتگزار خود در وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی دادند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

آغاز راه است و این تجربه موفق که نقش مهمی در آگاه‌سازی جامعه نسبت به ارزش‌های ملی، هویتی و تمدن متعالی ایران عزیز دارد، باید به شیوه‌های مختلف در استان‌ها آغاز شود و این شور و نشاط مقدسی که با موسیقی‌های آیینی، شادی و امیدواری را به جامعه تزریق می‌کند، تداوم و ارتقا یابد.

گردشگری حق طبیعی همه آحاد ملت است و صنایع و مهارت‌ها و هنرهای دستی هم، مورد توجه مردم هنرشناس است. باید به این مطالبه بزرگ ملی، پاسخی درخور بدهیم».

نمايشگاه گردشگري تهران بايد محل ملاقات ذي‌نفعان باشد

معاون گردشگري كشور گفت: “قصد داريم نمايشگاه گردشگري و صنايع وابسته تهران با رويكردي موضوع محور محل ملاقات ذي‌نفعان گردشگري باشد، از اين رو با تقسيم‌بندي ايام برگزاري اين رويداد به دو بخش تخصصي و عمومي موافقت جمعي شده است.”

به‌گزارش ميراث‌آريا و به‌نقل از مركز روابط‌عمومي و اطلاع‌رساني وزارت ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي علي‌اصغر شالبافيان در نشست شوراي سياست‌گذاري پانزدهمين نمايشگاه گردشگري و صنايع وابسته تهران كه قرار است از تاريخ 9 لغايت 12 بهمن ماه سال جاري در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي استان تهران برگزار شود، موضوع بررسي برنامه و اقدامات كميته‌هاي تخصصي اين رويداد را با حضور روساي هر بخش و فعالان گردشگري مربوطه در دستور كار قرار داد و گفت: «نمايشگاه گردشگري تهران بايد محل ملاقات ذي‌نفعان گردشگري باشد؛ از اين رو هر الزامي كه براي تحقق اين مهم نياز بود را مي‌پذيريم. اين الزام شايد كاهش تعداد بازديدكنندگان، كاهش تعداد غرفه‌ها و يا حتي پايين آمدن جذابيت‌هاي بصري اين رويداد براي عموم باشد.»

او افزود: «با توجه به اينكه مخاطب اصلي اين رويداد فعالان گردشگري هستند؛ لذا پيشنهاد تقسيم‌بندي ايام برگزاري نمايشگاه به 2 بخش عمومي و تخصصي بررسي شد. بر اين اساس با اعلام زمان بازديد شامل ? روز نخست براي حضور بخش خصوصي براي تعامل و برگزاري نشست‌هاي B2B و 2 روز بعد به منظور مشاركت مردمي و حضور عموم، موافقت جمعي به‌عمل آمد.»

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.