• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

گسترش جنگل حرا در قشم با کاشت ۸۵ هزار نهال

  • کد خبر : 3101
  • 12 دسامبر 2021 - 7:40
گسترش جنگل حرا در قشم با کاشت ۸۵ هزار نهال

گردشگرآنلاین – رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری قشم گفت: امسال صد و ۲۰ هکتار از زمین سواحل شمالی جزیره قشم زیر کشت ۸۵ هزار اصله نهال حرا می‌رود.

به گزارش گردشگرآنلاین از قشم ، اکبر محمودی زاده گفت: کاشت این نهال‌ها با مشارکت جامعه محلی و اعتبار ۶ میلیارد ریالی از محل اعتبارات ملی مدیریت جنگل‌های مانگرو، در حاشیه جنگل های  حرا روستای طبل قشم آغاز شده است و تا نیمه نخست دی ماه ادامه خواهد داشت.

کوچ پرندگان جنگل حرا

کوچ پرندگان جنگل حرا

وی افزود: بذر این نهال‌ها از نیمه دوم مرداد تا پایان شهریور هر سال، گردآوری، سپس به نهالستان انتقال داده شده و در گلدان کاشته می‌شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم گفت: بذر‌های کاشته شده در گلدان پس از حدود دو ماه به ارتفاع مناسب ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر می‌رسد که آماده کاشت در عرصه اصلی است.

جنگل های حرا

جنگل های حرا

محمودی زاده با اشاره به اینکه سواحل شمالی قشم به علت جزر و مد کافی و عمق مناسب رسوبات، بهترین عرصه کشت حرا است، افزود: فرایند کاشت نهال‌های حرا از نیمه دوم مهرماه تا نیمه دوم آذر به درازا می‌کشد.

به گزارش گردشگر آنلاین از قشم ، وی گفت: تولید و کاشت نهال حرا افزون بر توسعه جنگل مانگرو، منبع درآمد خوبی برای جامعه محلی است و برای بیش از ۳۰ نیروی کار ایجاد شغل می‌کند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم با بیان اینکه وسعت جنگل طبیعی حرا در قشم ۲۰ هزار هکتار است، افزود: در ۱۵ سال گذشته با همکاری جامعه محلی قشم بیش از ۳ میلیون اصله نهال حرا در مساحتی بیش از ۳ هزار هکتار کاشته شده است.

این جنگل افزون بر جاذبه چشم نواز گردشگری، مکان مناسبی برای تکثیر آبزیان و زیستگاه امنی برای پرندگان است.

منبع: صداوسیما 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.