• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
ضرغامی:

یارانه سوخت به کشتی‌های گردشگری پرداخت می‌شود

  • کد خبر : 15685
  • 30 نوامبر 2022 - 11:26
یارانه سوخت به کشتی‌های گردشگری پرداخت می‌شود
گردشگرآنلاین - وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه قیمت بالای سوخت مانع اصلی توسعه گردشگری دریایی بود، گفت: یارانه سوخت به کشتی‌های گردشگری پرداخت می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از بندرعباس، عزت‌اله ضرغامی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، اظهار داشت: دستور ویژه به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان و معاونین مرتبط برای اجرایی کردن و تحقق مطالبات نماینده مقام معظم رهبری صادر خواهد شد.

وی صنعت گردشگری را صنعتی چند بعدی دانست و افزود: برای توسعه صنعت گردشگری استان هرمزگان نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها هستیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز کرد: در حال حاضر ۲۰ اولویت را برای اجرای برنامه‌ها تدوین کرده‌ایم و در این راستا با ۱۱ دستگاه نیز تفاهم‌نامه دقیق اجرایی، منعقد شده است تا بتوانیم برنامه‌های حوزه صنایع دستی، میراث فرهتگی و صنایع دستی را محقق کنیم.

ضرغامی قیمت بالای سوخت یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی توسعه گردشگری دریایی دانست و تصریح کرد: بر اساس آسیب‌شناسی انجام شده، یکی از مهم‌ترین دلایل عدم توسعه گردشگری دریایی در کشور، قیمت بالای سوخت بود که با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد که وزارت نفت اقدام به پرداخت یارانه سوخت به کشتی‌های گردشگری کند.

وی با اشاره به نهظت تفویض اختیار به استان‌ها در وزارت‌خانه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، گفت: برای حمایت از سرمایه‌گذاری بیش از ۶۲ اختیار مهم وزارت‌خانه به استان‌ها تفویض شده است به همین جهت مسئولان استانی می‌توانند اتفاقات بزرگی را رقم بزنند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: برای تکمیل اسکله نخل ناخدا که بخشی از زیرساخت‌های آن انجام شده است برنامه‌هایی را تدوین‌ کرده‌ایم.

بزرگترین کشتی های تفریحی، هتل‌های شناوری هستند که می‌توانید با آن‌ها دور دنیا بگردید. در سال‌های اخیر کشتی‌های تفریحی، بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند، به همین دلیل امکانات این کشتی‌ها به‌طور چشمگیری پیشرفت کرده‌ است. امروزه بزرگترین کشتی‌ های تفریحی به جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده‌اند که مانند هتل‌های لوکس، دنیایی از امکانات و تفریحات جذاب را در اختیار مهمانان قرار می‌دهند.

یارانه سوخت به کشتی‌های گردشگری پرداخت می‌شود

یارانه سوخت به کشتی‌های گردشگری پرداخت می‌شود

منبع: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.