• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7

۲۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان بوشهر ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 6078
  • 12 فوریه 2022 - 10:30
۲۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان بوشهر ایجاد می‌شود

گردشگرآنلاین – در راستای توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری تاکنون ۷۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان بوشهر ایجاد شده که تا سال ۱۴۰۴ به ۲۰۰ واحد بوم‌گردی افزایش می‌یابد.

به گزارش گردشگرآنلاین، توسعه صنعت گردشگری یکی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم است که در این راستا از سرمایه‌گذاران در این صنعت جهت ایجاد بوم‌گردی حمایت ویژه می‌شود.

استان بوشهر در جوار خلیج‌فارس قابلیت‌های مهمی در عرصه گردشگری در حوزه‌های اماکن تاریخی، سواحل زیبا، مناطق حفاظت شده جانوران، منظره‌های طبیعی، دشت، کوهستان، نخلستان‌های سر به فلک کشیده، مناطق صنعتی و بازارهای عرضه کالای تجاری از جمله ته‌لنجی و مزارع پرورش میگو و ماهی برای گردشگری فراهم کرده است.

در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری طرح‌های مختلفی در شهرها و روستاهای استان بوشهر اجرایی شده که استاندار بوشهر تا پایان فروردین سال آینده پیش‌بینی حضور 12.5 میلیون گردشگر در استان کرده است.

شرایط کرونایی محدودیت‌هایی در حوزه گردشگری ایجاد کرده است

احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه شرایط کرونایی محدودیت‌هایی در حوزه گردشگری ایجاد کرده است اظهار داشت: اکنون بیش از 90 درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارد که با مهار و کنترل بیماری کرونا و بهبود این وضعیت زمینه حضور گردشگران به استان فراهم می‌شود.

وی حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه طرح‌های گردشگری را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این راستا شرایط را برای توسعه طرح‌های گردشگری، تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود.

استاندار بوشهر گردشگری دریایی را یکی از محورهای مهم صنعت گردشگری دانست و بیان کرد: اسکله‌های گردشگری در نقاط مختلف بندری طراحی شده که در دهه فجر امسال اسکله‌های شناور تفریحی و گردشگری افتتاح شد.

افتتاح اسکله شناور تفریحی و گردشگری

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز با  اشاره به افتتاح اسکله شناور تفریحی و گردشگری بندر گناوه خاطر نشان کرد: این اسکله یکی از 3  اسکله تفریحی گردشگری استان است و 2 اسکله شناور تفریحی و گردشگری دیگر در کنگان و دیلم تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

سیاوش ارجمندزاده افزود: اسکله شناور تفریحی و گردشگری در بندر دیر پیش بینی شده است که فاز مطالعاتی آن به پایان رسیده و ان‌شاءالله سال آینده فاز اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی، اسکله شناور تفریحی گردشگری بندر گناوه را دارای 20 متر طول و 5 متر عرض دانست و افزود: این اسکله قابلیت پهلوگیری 3 فروند شناور تفریحی به‌صورت همزمان دارد و قابلیت جابجایی تا 100 گردشگر است.

بوم‌گردی رونق اقتصادی خاصی به روستاها می‌بخشد

صنعت بوم‌گردی از جمله فعالیت‌هایی است که با توسعه آن در روستاها و تقویت زیرساخت‌های گردشگری می‌توان رونق اقتصادی خاصی به روستاها بخشید.

در این راستا استان بوشهر از قابلیت مهمی برخوردار است که طرح‌های مهم بوم‌گردی در نقاط استان اجرایی شده است.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ایام الله دهه فجر 16 پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری 435 میلیارد تومان در این استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سکینه سالاری ین پروژه‌ها را شامل 4 هتل، 5 طرح بوم‌گردی، 2 مجتمع تفریحی، 2 کشتی تفریحی، سفره‌خانه و رستوران دانست و خاطر نشان کرد: این تأسیسات گردشگری با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده و برای 215 نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

تاکنون 70 اقامتگاه بوم‌گردی در استان بوشهر ایجاد شده است

وی به طرح‌های بوم گردی پرداخت و با بیان اینکه تاکنون 70 اقامتگاه بوم‌گردی در استان بوشهر ایجاد شده خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده تا سال 1404 تعداد واحدهای بوم‌گردی به 200 واحد افزایش می‌یابد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه روستاها و مناطق عشایری استان ظرفیت مهمی برای اجرا اقامتگاه بوم گردی دارند تصریح کرد: برای رونق گردشگری شهرها، روستاها و مناطق عشایری این استان طرح‌های مهمی از جمله اجرا طرح‌های اقامتگاه بوم گردی پیش بینی شده است.

سالاری گردشگری را به‌عنوان صنعت پاک و رو به رشد دانست و افزود: صنعت گردشگری بوم گردی  در ایجاد فرصت‌های شغلی متنوع و درآمدزایی رونق روستاها نقش مهمی دارد.

وی اضافه کرد: ایجاد واحدهای بوم گردی در روستاها سبب می شود علاوه بر حفظ بافت سنتی و ماندگاری خرده فرهنگ‌ها، تمایل گردشگران به حضور در این مکان‌ها افزایش و زمینه رونق اقتصادی و معیشتی در روستاها فراهم شود.

منبع: تسنیم 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.