• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی کشور:

۲۳۳ شیء تاریخی قاچاق در تهران کشف شد

  • کد خبر : 16189
  • 12 دسامبر 2022 - 9:35
۲۳۳ شیء تاریخی قاچاق در تهران کشف شد
گردشگرآنلاین - فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی کشور از کشف و ضبط ۲۳۳ شئ تاریخی مربوط به دوره‌های نوسنگی، هزاره اول قبل از میلاد تا دوران اسلامی در بخش کن استان تهران خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، به نقل از روابط‌عمومی یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی، سردار حسن مهری در توضیحات بیشتری درباره کشف و ضبط ۲۳۳ شیء تاریخی قاچاق گفت: به دنبال گزارش دوستداران میراث‌ فرهنگی مبنی بر خرید و فروش مقادیری اشیاء عتیقه در بخش کن استان تهران، پس از احراز صحت خبر، این موضوع بلافاصله در دستور کار یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان تهران قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور افزود: ماموران یگان حفاظت با تشکیل تیم زبده با هماهنگی مقام قضایی و با همراهی عوامل انتظامی به محل مورد نظر مراجعه کردند و با رعایت موازین شرعی و قانونی در بازرسی از منزل یکی از قاچاقچیان، ۲۳۳ قلم شئ شامل گردن‌بند، حلقه، انگشتر، سکه، مجسمه و … را کشف‌ و ضبط کردند.

مهری اظهار کرد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث‌ فرهنگی، اشیاء مکشوفه دارای ارزش تاریخی است و قدمت آن‌ها دوره‌های عصر نوسنگی، هزاره اول پیش از میلاد تا دوران اسلامی تخمین زده شده است.

بخش کن از دهکده تاریخی باستانی کن و اراضی غربی و شمال غربی ولایت ری سابق و شهر تهران امروزی و با زمینهای فراوانی که از غرب به گرمدره ، وردآورد ، قلعه حسن خان و از شرق به میدان توحید امروزی و گیشا و از شمال به امامزاده داوود و جنوب به مهرآباد و شمشیری وازغرب به تهرانسرمیرسید. در تقسیمات کشوری جدید بخش کن تنها شامل قسمتی کوچک از غرب و شمال غرب تهران می شود.

انقلاب نوسنگی نامی که بر اتخاذ «یک‌جانشینی» و «اهلی کردن» (کشاورزی و دامداری) از سوی جوامعی که پیش از آن شکارچی گردآورنده بودند گذارده می‌شود. در این دوران، در برخی نواحی جنوب غرب آسیا (خاورمیانه)، انسان از مرحلهٔ جمع‌آوری و شکار به مرحلهٔ کشت و اهلی کردن برخی حیوانات مثل بز و گوسفند و همچنین سگ، انتقال یافت.

۲۳۳ شیء تاریخی قاچاق در تهران کشف شد

۲۳۳ شیء تاریخی قاچاق در تهران کشف شد

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.