• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

۲۷.۹ درصد از گردشگران نوروزی، اماکن تاریخی همدان را دیدند

  • کد خبر : 19426
  • 04 آوریل 2023 - 11:31
۲۷.۹ درصد از گردشگران نوروزی، اماکن تاریخی همدان را دیدند
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: از ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ تعداد ۷۵۳ هزار و ۷۳۴ گردشگر از اماکن تاریخی، تفریحی و توریستی استان همدان بازدید کردند.

به گزارش گردشگرآنلاین از همدان‌، محسن معصوم علیزاده افزود: از این تعداد گردشگران نوروزی، ۳۱۰ هزار و  ۳۹۸ نفر از جاذبه‌های تاریخی استان بازدید کردند.

وی بیان کرد: بر این اساس می‌توان گفت ۲۷.۹ درصد از گردشگران استان علاقمند بازدید از جاذبه‌های تاریخی استان همدان بودند.

معصوم‌علیزاده بیان کرد: گردشگری تاریخی که گردشگری میراث نیز نامیده می‌شود، به بازدید از موزه‌ها، مکان‌ها و ابنیه تاریخی می‌پردازد، این شیوه از گردشگری امروزه بخش عمده‌ای از صنعت توریسم را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: گردشگری تاریخی شامل آثار ملی و فرهنگی، ساختمان‌های تاریخی، مذهبی و مکان‌هایی است که در آنها یک اتفاق مهم تاریخی یا مذهبی رخ داده است.

معصوم‌علیزاده با تاکید بر اینکه پراکندگی گردشگران در اماکن مختلف تاریخی بسیار مهم است، گفت: همدان دارای اماکن و محورهای تاریخی متعددی است که علاوه بر بناها و فضای تاریخی هر یک نقاط بسیار زیبایی برای تفریح و گردشگری دارد و در این راستا تعریف محورهای جدید گردشگری در استان تاریخی همدان اهمیت بسیاری دارد.

در همدان تعدادی مساجد قدیمی و با قدمت بیش از چند صد سال بر جای مانده‌است که مسجد جامع همدان، مسجد میرزا تقی و مسجد میرزا تقی از شهرت بیشتری برخوردار هستند.

همدان در ردیف نخستین شهرهایی است که علویان از طبرستان به آنجا هجرت کرده و در آن زندگی کردند. شهر همدان قرن‌ها یعنی از ورود ابوالقاسم بطحایی علوی تا حملهٔ مغول یکی از پایگاه‌های بزرگ علویان بوده‌است. به همین سبب قبرهای برخی از فرزندان و نوادگان امامان شیعه که در همدان منزل نمودند، هم‌اکنون به صورت امامزاده و زیارتگاه در شهر برجای مانده‌است که از جمله می‌توان به امامزاده عبدالله، امامزاده کوه، امامزاده حسین، امامزاده اهل ابن علی، امامزاده اسماعیل امامزاده هادی، امامزاده یحیی، امامزاده عیسی‌بن‌احمد و امامزاده خضر اشاره کرد.

سقاخانهٔ حضرت ابوالفضل، سقاخانهٔ آقاجانی‌بیگ سقاخانه‌های معروف همدان هستند.

۲۷.۹ درصد از گردشگران نوروزی، اماکن تاریخی همدان را دیدند

۲۷.۹ درصد از گردشگران نوروزی، اماکن تاریخی همدان را دیدند

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.