• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4

۲ اثر تاریخی و با ارزش نهاوند بازسازی و مرمت می‌شوند

  • کد خبر : 22455
  • 21 آگوست 2023 - 9:21
۲ اثر تاریخی و با ارزش نهاوند بازسازی و مرمت می‌شوند
گردشگرآنلاین - سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند از بازسازی و مرمت کاروانسرای سعادت و حمام بازار نهاوند خبر داد و گفت: این دو اثر تاریخی با ارزش، با ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار مرمت و بازسازی می‌شوند.

به گزارش گردشگرآنلاین از همدان، محمد احمدی اظهار کرد: مرمت بناهای تاریخی عمده‌ترین راه حفظ آثار تاریخی است و در شهرستان نهاوند نیز اماکن و بناهای تاریخی زیادی داریم که بخشی از آنها مرمت و بازسازی شده و برخی نیاز به مرمت دارند.

وی تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان از گذشته تاکنون در راستای حفظ بناهای تاریخی با شناسایی این اماکن و ثبت آنها در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی نسبت به مرمت تعدادی از آنها اقدام کرده است.

احمدی افزود: از جمله بناهای تاریخی شهرستان  که طی چند سال گذشته مورد بازسازی قرار گرفته‌اند، چند حمام از جمله حمام حاج آقاتراب و حمام گلشن است که با مرمت آنها به مکانی جذاب تبدیل شده‌اند.

وی مرمت حمام گلشن را آخرین نمونه بازسازی بناهای تاریخی در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: برای نوسازی و مرمت حمام گلشن که طی سال‌های گذشته غیرفعال شده و در حال تخریب بود، با مشارکت مالک بنا و اعتبارات میراث فرهنگی اقدام لازم به عمل آمد و به سفره خانه سنتی تبدیل شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شهرستان نهاوند یادآور شد: کاروانسرای سعادت یکی از آثار تاریخی باارزش با قدمت دوران قاجاریه واقع در بازار نهاوند است که این پروژه با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیون تومان مرمت و باسازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این کاروانسرا به شمارت ثبت ۳۱۷۱۹ در سال ۱۳۹۶ در فهرست آثار ملی ثبت شده است که مرمت و ساماندهی این اثر تاریخی و منحصربفرد باعث جذب بیشتر گردشگران به شهرستان نهاوند می‌شود‍.

احمدی اضافه کرد: حمام بازار نیز یکی دیگر از آثار ملی ثبت شده در نهاوند است که قدمت آن مربوط به دوره قاجاریه است و در سال ۸۴ در مجموعه فهرست آثار تاریخی ایران ثبت شده است.

وی با بیان اینکه اثر تاریخی حمام بازار چند سالی است که تعطیل شده و در حال تخریب است، گفت: خوشبختانه کار مرمت این اثر تاریخی نیز با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان به زودی آغاز می‌شود.

۲ اثر تاریخی و با ارزش نهاوند بازسازی و مرمت می‌شوند

۲ اثر تاریخی و با ارزش نهاوند بازسازی و مرمت می‌شوند

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=22455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.