• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

۴۰ طرح در بخش مرکزی خاش گرامیداشت دهه فجر آماده افتتاح است

  • کد خبر : 5740
  • 30 ژانویه 2022 - 12:29
۴۰ طرح در بخش مرکزی خاش گرامیداشت دهه فجر آماده افتتاح است

گردشگرآنلاین – بخشدار مرکزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰ طرح عمرانی و خدماتی، کشاورزی، بهداشتی، دامی و مسکن محرومان و روستایی گرامیداشت دهه مبارک فجر در نقاط مختلف این بخش آماده افتتاح است.

به گزارش گردشگرآنلاین، عیدمحمد قلندرزهی اظهارداشت: برای اجرای این پروژه‌ها با همکاری دولت و بخش خصوصی حدود ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد: بهره‌برداری از ۲۵ واحد مسکن روستایی صمدآباد و ۲ مسکن محرومان در روستای بیت آباد، اصلاح و بازسازی کابل‌های برق قاسم آباد و رفع افت ولتاژ برق موتور فجر، یک واحد مرغداری در اسماعیل آباد، جایگاه سوخت آفتاب سرحد محور خاش به سراوان، روکش آسفالت محور خاش به سنگان، طرح کف سازی روستای سنگان و فاز یک مجتمع گردشگری سنگان، خانه های بهداشت دشت رباط و گیدبست، روکش آسفالت نورآباد سرتلاپ، پست بانک در روستاهای نجف آباد و اکبرآباد، بهسازی معابر کند زرد، استخر کارواندر و کانال آبیاری عباس آباد از مهمترین طرح‌های آماده افتتاح در نقاط روستایی بخش مرکزی خاش هستند.
بخشدار مرکزی خاش ادامه داد: طرح بزرگ گازرسانی به روستاهای این بخش با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان و فراهم کردن زمینه ایجاد شغل برای افزون‌بر ۲۰۰ نفر و بهره‌مندی ۱۲۸ هزار نفر از گازشهری کلنگ زنی می‌شود.
وی اظهارداشت: جایگاه سوخت بین راهی آفتاب سرحد با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال از پروژه‌های شاخص بخش مرکزی خاش بوده که به همت بخش خصوصی ایجاد و در ایام دهه فجر راه‌اندازی می‌شود.
قلندرزهی گفت: افزون‌بر ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی گرامیداشت ایام الله دهه فجر در نقاط مختلف روستایی بخش مرکزی خاش به اجرا در می‌آید.
شهرستان مرزی خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

یکی از شهرستان‌های جذاب و تماشایی در استان پهناور سیستان و بلوچستان با نام خاش شناخته می‌شود. شهرستان خاش سرشار است از مزارع برنج، نخل‌های سرافراز، باغ‌هایی مملو از میوه‌های سردسیری و همچنین باغ‌هایی پرورندۀ میوه‌های گرمسیری. به علاوۀ رودخانه‌هایی آبی و جاری، همراه با روستاهایی سبز و دلکش در کنار کویر. استان حیرت‌برانگیز سیستان و بلوچستان سرایی است از تضادها و عجایب طبیعت، شهرستان خاش در مرکز این استان سرشار از شگفتی واقع شده است. شهرستان پرجاذبۀ خاش با شهر زاهدان ۱۸۰ کیلومتر فاصله دارد. در لغت نامۀ دهخدا معنای لغوی خاش را خوش آب و هوا نگاشته است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.