• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

۹۷ متجاوز به میراث فرهنگی گلستان دستگیر شدند

  • کد خبر : 4969
  • 16 ژانویه 2022 - 8:09
۹۷ متجاوز به میراث فرهنگی گلستان دستگیر شدند

گردشگرآنلاین – سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از دستگیری ۹۷ متجاوز به میراث فرهنگی گلستان خبرداد.

به گزارش گردشگرآنلاین از گلستان، رحمان فرمانی سرپرست میراث فرهنگی گلستان عصر شنبه اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه سال جاری بیش از ۲۷ هزار مورد بازدید از آثار، ابنیه، حرایم تاریخی و پایگاه‌های مستقر در شهرستان‌های استان توسط نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی انجام‌شده است.

سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان اضافه کرد: در این مدت ۹۷ نفر در جرائم مرتبط با میراث‌فرهنگی استان شناسایی و دستگیر شدند که ۷۶ نفر از آن مربوط به حفاری غیرمجاز در مناطق ثبتی و غیر ثبتی سطح استان بوده است.

فرمانی بیان کرد: علاوه بر این بازدیدها از آثار تاریخی، اماکن فرهنگی، تپه و محوطه‌های باستانی سطح استان، نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان ۱۰۷ مورد گشت شبانه به‌منظور متلاشی کردن باندهای قاچاق اموال تاریخی و فرهنگی را طی ۹ ماهه سال جاری اجرایی کردند.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی گلستان، وی تأکید کرد: با توجه به شیوع کرونا ویروس که باعث کاهش حضور مراجعه‌کنندگان و مردم به اماکن فرهنگی، موزه‌ها، سایت‌ها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی شده است و به‌منظور جلوگیری از فرصت‌طلبی سودجویان و حفاران غیرمجاز، بازدیدهای نظارتی از آثار تاریخی‌-فرهنگی سطح استان افزایش‌یافته و این بازدیدها به‌صورت محسوس و نامحسوس تداوم خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.