• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

بندر شرفخانه دوباره زنده می شود

  • کد خبر : 4699
  • 10 ژانویه 2022 - 11:37
بندر شرفخانه دوباره زنده می شود

گردشگرآنلاین – نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: بندر شرفخانه با ظرفیت لجن و نمک درمانی به منطقه گردشگری سلامت تبدیل می‌شود.

جعفر راستی در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگر آن‌لاین درمورد ظرفیت گردشگری شهرستان شبستر اظهار داشت: شبستر در آذربایجان شرقی با تنوع گردشگری بالا عموماََ با حضور شیخ محمود شبستری، شهید محمد خیابانی، مسجد جامع تسوج، مسجد جامع شبستر، امامزاده صوفیان، بندر شرفخانه، منطقه بکر دریان و صنعت سفال کوزه‌کنان معروف به گردشگری فرهنگی است.

وی افزود: با معرفی یک سرمایه‌گذار جدید وئ و با هزینه کلان قرار است بندر شرفخانه را به عنوان یک منطقه گردشگری سلامت اعلام کنیم.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باغات سرسبز، مناطق زیبای کوهستانی و سلسله ارتفاعات میشو، خانه پدری حضرت آقا به نام خامنه که قرار است به موزه آثار حضرت آقا تبدیل شود، چندین کلیسا، درختان چند صد ساله و به طور کلی سمت شمال جاده از ورودی شهرستان شبستر بعد از روستای سهلان تا آخرین نقطه که به آذربایجان غربی متصل می‌شود با همکاری سازمان میراث فرهنگی تاریخی گردشگری تبریز یک منطقه گردشگری اعلام خواهد شد.

راستی  افزود: برای تبدیل شبستر به یک منطقه گردشگری زیبا نیاز به همکاری دوستان دولتی و مدیرکل سازمان میراث فرهنگی داریم تا بتوانیم گردشگران داخلی و خارجی را به این منطقه جذب کنیم به ویژه بندر شرفخانه که یک منطقه لجن و نمک درمانی از قدیم در آنجا بوده است.

وی تصریح کرد: تنها ایجاد کردن منطقه گردشگری کافی نیست بلکه لازمه پایداری گردشگری یا هر نوع فعالیت دیگری نگهداری و حفظ آن است چراکه در کل کشور آثار تاریخی بسیاری داریم که در سایه فکر و برنامه مدون نداشتن برای حفظ و نگهداری آن از بین رفتند بنابراین همزمان در کنار ایجاد و احیای گردشگری باید برنامه‌های منظمی برای نگهداری آن‌ها داشته باشیم.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شبستر دارای ظرفیت‌های بسیار گسترده ای در حوزه گردشگری است و توجه به آن می تواند زمینه توسعه اقتصادی منطقه به وسیله درآمدهای حاصل از جذب گردشگر را فراهم آورد.

 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.