• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
11

صدور روادید گردشگری/بهره مندی از جام جهانی قطر در ایران

  • کد خبر : 1768
  • 28 اکتبر 2021 - 19:36
صدور روادید گردشگری/بهره مندی از جام جهانی قطر در ایران

گردشگرآنلاین – دعوت از اینفلوئنسرهای مسلمان، صدور روادید گردشگری برای ورود به ایران، رونمایی از داستان های ناگفته اصفهان از جمله خبرهای حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در این هفته بود.

به گزارش گردشگرآنلاین، این هفته سایت وزارت امور خارجه پس از ماه‌ها وقفه بالاخره برای صدور روادید گردشگران خارجی باز شد تا فعالان تورهای ورودی بتوانند برای گردشگران متقاضی ویزای سفر صادر کنند. این سایت ۵ آبان باز شد.با توجه به جام جهانی قطر ، در این سایت بیان شده که اتباع کشورهای آذربایجان، بولیوی، ترکیه، سوریه، لبنان، گرجستان، ارمنستان، ونزوئلا، مصر، مالزی و چین شامل قوانین لغو روادید خواهند بود. این اتفاق پس از ۲۰ ماه افتاده است و تاکنون تنها ویزای سلامت و تجاری صادر می‌شد.

در این هفته همچنین فرهاد فلاح مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع دستی از برنامه ریزی برای ارائه پیشنهاد استمهال تسهیلات هنرمندان در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

وی گفت: مبلغ یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال تسهیلات به یک هزار و ۸۰۷ نفر که در طول دوران کرونا به شدت آسیب دیده بودند، پرداخت شده است.

در این هفته همچنین بازدید از برج آزادی تهران برای کسانی که قصد تزریق واکسن را دارند رایگان خواهد شد. مدیر برج آزادی اعلام کرد به مدت یک هفته کسانی که در محل برج آزادی از طریق واحد سیار اورژانس مستقر در میدان واکسن دریافت کنند، به صورت رایگان می‌توانند در همان روز از بخش گردشگری برج آزادی دیدن کنند. این واحد سیار برای تزریق واکسن سینوفارم و برای تمام گروه‌های سنی از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ مستقر است.

این هفته همچنین علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در جمع فعالان بخش خصوصی و گردشگری گفت: با توجه به اینکه مدت زمان برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در ایام غیرپیک گردشگری ایران است از این رو ارائه بسته‌های سفر متشکل از محصولات متمایز همانند اقدامات ماجراجویانه، ورزش‌های زمستانی و جاذبه‌های طبیعی کشورمان می‌تواند موجب جذب تماشاگران و عامل بروز گردشگرانی شود که در ایام برگزاری جام جهانی به کشور قطر سفر خواهند کرد.

وی همچنین ارائه محصولات گردشگری در قالب تورهای مسافرتی و افزایش خطوط هوایی ایران و قطر را در تاریخ ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در دستور کار قرار داد.

معاون گردشگری این هفته همچنین دیداری با سفیر ایران در سنگاپور داشت و اعلام کرد در صورت معرفی افراد با زمینه‌های مساعد همکاری مانند اینفلوئنسرهای مسلمان و دعوت آنها می‌توان به راهکارهای تأثیرگذار در تبلیغات گردشگری دست یافت.

وی بیان کرد: وجود ظرفیت‌های آموزشی تخصصی در قالب کارگاه‌های آموزشی به صورت وبینار می‌تواند علاوه بر تبادل اطلاعات و به روزرسانی دانش گردشگری، باعث شناخت دقیق و عمیق دو کشور از داشته‌های موجود باشد.

این هفته اعلام شد که نخستین اجلاس ابتکار آسیایی برای حفاظت از میراث فرهنگی به شکل مجازی در روزهای ۲۷ و ۲۸ اکتبر برگزار می‌شود. در این اجلاس ایران نیز حضور خواهد داشت. ایران به عنوان عضو مؤثر در روز اول و آئین افتتاحیه شرکت می‌کند.

در این هفته صد ویدئو از داستان‌های ناگفته اصفهان توسط مجید عرفانیان، جهانگرد و فیلم ساز با همکاری یکی از شرکت‌های گردشگری زیرمجموعه اتاق بازرگانی اصفهان که در فضای مجازی منتشر شده بود، برای مسئولان استانی و فعالان گردشگری تشریح شد. همچنین طی مراسمی از صد ویدئوی دیگری که ساخته شده بود، رونمایی شد تا در فضای اینستاگرام منتشر شود. در حال حاضر این گروه برای تهیه صد ویدئوی دیگر در حال فعالیت هستند. این ویدئوهای یک دقیقه‌ای درباره داستان‌های ناگفته اصفهان، میراث ناملموس، غذا و بناهای تاریخی اصفهان است.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.