• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

آموزش گردشگران برای کاهش استفاده از ظروف پلاستیکی در ونیز

  • کد خبر : 9236
  • 21 جولای 2022 - 10:38
آموزش گردشگران برای کاهش استفاده از ظروف پلاستیکی در ونیز
گردشگرآنلاین - ونیز گردشگران را به نوشیدن آب از فواره‌ها و اجتناب از استفاده از پلاستیک هدایت می‌کند.

به گزارش گردشگرآنلاین، ظروف پلاستیکی معضل بسیار آزاردهنده‌ای است که در اقیانوس‌ها و همه جا دیده می‌شود. استفاده از بطری‌های قابل شارژ می‌تواند معضل افزایش پلاستیک را در سفرهای طولانی کاهش دهد.

ونیز هر سال پذیرای میلیون‌ها بازدیدکننده است. البته ۲۸ تا ۴۰ درصد از تولید زباله در این شهر طی هر فصل سال ناشی از صنعت گردشگری آن است.

در حال حاضر مقامات محلی ونیز برای مقابله با افزایش زباله‌ها و کاهش ظروف پلاستیکی، استفاده از بطری‌های آب قابل شارژ را با جلب توجه گردشگران به شبکه وسیع فواره‌های آب آشامیدنی که در میادین و کوچه‌های شهر پراکنده‌اند، جلب می‌کنند.

۱۲۶ فواره در مرکز تاریخی شهر برپا شده که پیدا کردن آن آسان است. در واقع تقریبا در هر ۱۰۰ متر یک فواره وجود دارد. البته برای یافتن آسان‌تر این فواره‌ها می‌توان از اپلیکیشن نیز کمک گرفت تا نزدیکترین منبع آب را پیدا کرد.

تشویق به استفاده از آب آشامیدنی رایگان مطمئنا زباله کمتری تولید می‌کند. همچنین با استفاده از این روش بطری‌های کمتری در شهر پراکنده خواهد شد.

ونیز جزیره‌ای در شمال ایتالیا که در خلیجی از تالاب ونتزیا در نزدیکی دریای آدریاتیک قرار گرفته‌است و به صورت جزیره‌های کوچک است. جزیره‌ها به وسیلهٔ کانال‌هایی از هم جدا شده‌اند و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می‌گیرد و خودرویی وجود ندارد.

شهر ونیز یکی از شهرهای گردشگرپذیر ایتالیااست و سالانه میلیون‌ها گردشگر به این شهر می‌روند. از دیدنی‌های این شهر می‌توان به میدان سن مارکو محل دفن مرقس یکی از حواریون عیسی مسیح که به سن مارکو مشهور است، اشاره کرد.

ونیز، شهر عابرین پیاده، تنها شهری در جهان است که در آن ماشین تردد نمی‌کند و برای قدم زدن بسیار مناسب می‌باشد. جزیره اصلی و مرکزی ونیز که ریالتین نام دارد را می‌شود به راحتی در یک ساعت پیاده‌روی تماشا کرد. ونیز به داشتن کوچه‌های باریک معروف است. علت باریک بودن آن‌ها این است که در گذشته، تنها مسیر ارتباطی، کانال‌های شهر بوده و درب اصلی هر ساختمان به یک کانال باز می‌شده و خیابان‌ها تنها فضایی برای جدا کردن ساختمان‌ها از یکدیگر بوده و کاربرد دیگری نداشتند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.